לתרומות לחץ כאן

בעיות בשלום בית

שאלה:

שלום כבוד הרב. אני נשואה כ4 שנים..יש לי 2 בנים..אחד בן 3 והשני בן חודש. כרגע אני נמצאת בחופשת לידה ובעלי עובד. לאחרונה יש לי המון קשיים עם בעלי..אנחנו רבים הרבה מאוד.. לא קל להבין אותו..הריבים שלנו מגיעים לרוב לקטעים שבעלי זורק ושובר את כל הבית. כשהמצב הזה מגיע אני תמיד לוקחת את הריב לצד ומנסה להרגיע אותו בגלל הילדים אבל זה לא ממש עוזר. אתמול היה שוב ריב בערב..ואציין שמדובר בריבים מאוד מאוד "שטויויים" וללא חשיבות בכלל. ואתמול כשעניתי לו כשהוא צעק וזרק דברים אז התחיל עם ידיים..משך לי בשיער.. חשוב שתדע שאנחנו זוג מסורתי ששומרי שבת ומאמינים.. מכיוון שלאחרונה יש ריבים לעיתים קרובות אני כבר לקחתי על עצמי דברי דת ומשתדלת לשמוע שיעורי תורה על שלום בית כדי ללמוד עוד דברים שיהיה טוב. מאוד חשוב לי הזוגיות שלי ואני מאוד אוהבת את בעלי.. ניסיתי להגיד לו שנלך לטיפול אבל הוא לא מוכן ואומר שרוצה להתגרש.. כבוד הרב אני מבקשת שתעזור לי..אני נמצאת בתקופה מאוד קשה..חדש לי גידול של 2 ילדים ולהיות בבית כל היום לבד. רוב הריבים שלנו זה על הארוחות שאני מבשלת..אני לא ממש יודעת לבשל ובעלי יודע מאוד טוב בבישול והרוב זה בעיקר על זה. בברכה ותודה

תשובה:

שלום וברכה,

קראת ממש בצער את הכאב שלך. המצב הזה בלתי נסבל ואסור שימשך! את מדברת על הריב אבל גם חוות דעת שלילית על האוכל שאת מכינה אינו מקובל כלל, ולכן יש לעשות הכל כדי למצוא זמן נינוח ושמח באיזה יום, לא בזמן של מריבה, ואז לדבר איתו על הצורך בטיפול, אבל לא מתוך האשמה, אל תטילי עליו את האחריות! תגידי שאת אוהבת אותו ורוצה שיהיה ביניכם עוד קירבה ושהכל יהיה תמיד טוב ולכן את רוצה ללמוד על חיי הנישואין, אבל את מבקשת שיבוא איתך, שזה יהיה יחד, כמו כל דבר חשוב בחיים, כדי להצליח צריך ללמוד. כאשר מדברים לא בשעת מריבה ובלי להטיל אשמה יש יותר סיכוי שהדברים ישמעו.

דבר שני שתעשי בינתיים, אל תגררי לשום ויכוח, זה מאוד קשה להתגבר, אבל את כבר יודעת שכאשר נגררים זה עולה לפסים לא נשלטים, אז גם אם הוא פוגע ואומר שהאוכל לא טוב, במקום לצעוק ולהווכח ולומר תתבייש לך כל כך טרחתי, תגידי, נכון אני מתנצלת שאני לא יודעת, אשמח אם תלמד אותי קצת לבשל. אולי נעשה זאת ביחד תקופה וכך אדע בדיוק מה אתה אוהב. שינוי כזה של שפת הדיבור לא תאפשר לו לפתח את הענין למריבה.

בהצלחה רבה מאוד.

הצטרף לדיון

תגובה 1

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל