לתרומות לחץ כאן

שומר שמבקש תעודת זהות מאנשים שרוצה לוודא שאינם חשודים

שאלה:

אני עובד בתור שומר 10 שנים ואני חושד באנשים שחומי עור ומבקש תעות זהות ומסתבר שהם כשרים והם אומרים לי שהם מאוד נפגעים ואני מלבין פנים ברבים ואני אומר כמו כול אחד שאני עושה את עבודתי .אם מה שאני עושה זה בסדר או לא .ואם אני בסדר מה המקור לזה מהתורה שהשם מסכים לזה

תשובה:

שלום רב,

לצערנו היום בתקופה שלא ניתן לוותר בסיטואציות הללו. אין להם סיבה להיפגע, מאות אלפים ויותר של אנשים ישר דרך נקיי כפים ורמי מעלה שהם שחומי עור שישמעאלים יכולים להתחפש לאנשים כאלה. אין מקור בתורה לסיטואציות כאלה, כל אדם צריך להבין את זה מעצמו. יש לך חובה מתוקף תפקידך שלא לוותר בסיטואציות שאתה רוצה לברר שאכן אין כל סיכון. לכך בדיוק אתה נמצא שם.

שיהיה בהצלחה

הצטרף לדיון

8 תגובות

  1. קישקושים אין להלבין פנים לא משנה מה. יהרג ולא יעבר חובבת הלבבות אומר שאין רשות לאדם להרוג אלא עם כן השם נותן רשות לכך ושהשם גוזר מוות לא יעזור כלום לא תפקיד ולא כול סיכון ולא קישקושים וכול שכן שאסור לחשוד אדם אפילו ערבי ואני מציע שתבדו על האמונה שלכם ולפני שאתם עונים תשובה כזאת יהרג ולא יעבר .החיזוק היומי מרבינו אמנון יצחק שליט"א | "יושב בשמיים יִשְׂחָק" https://youtu.be/7lJnYN9FC60?list=LLydi8Vl_6uy9W-BHiInqNaQ

  2. ומדוע אתה מלבין את פני?!
    זכותך לחשוב אחרת, אבל למה מי שסבור אחרת ממך מדבר "קישקושים?!
    האם לא שווה להתאפק מעט ולשכנע באופן רגוע יותר?!

  3. כי אדם או רב שאומר שמותר לעבור את העון[ הלבנת פנים ] בלי שום חשש שבכול בסדר שיכול להמשיך אם זה כול ימי חייו בתחושה שהוא הולך לגן עדן בגלל שרב אמר לו שהכול בסדר וברבים ולא חוזר בו ולא מוחק את התגובה לאותו רב אין יראה ולא פוחד מאלוקים שאומר שאסור בתחלית האיסור ורב כזה לא בכללך עמיתך הוא יצא בככל עמיתך ומותר לבזות אותו ברבים ואין זכות דיבור ולא קישקושים התורה זה לא משמתאים לי התורה אומרת עושים בלי שאלות https://youtu.be/p2NbyAxtUwA

  4. איזה עזות יש לרב שאמר את התשובה הזאת פתחתי פלא יועץ פלא יועץ אומר בדיוק הפוך שהרב שאמר את התשובה פה אוסר להלבין פנים לא משנה ספק עשה ספק לא עשה אבל המלבין פנים עושה וודאי ומאבד עולומו ויורד לגיהנום ואינו עולה לעולם .אם לא עושה תשובה ומבקש סליחה מאדם שבייש ולא חוזר על הדבר יותר לעולם

  5. בלי להתייחס לרישא של דבריך… החילוק ברור לכל, כאשר יש ספק שמא אדם מלבין פני חברו ודאי אסור לו. אולם כאשר הצד השני של הספק הוא שמא מדובר באדם מסוכן: חובה עליו לבדקו גם אם יש צד שמא הוא יעליב את השני.

  6. יהרג ואל יעבר זה מעל פיקוח נפש ואין שום ספקות ואתה כותב ספק לכאן או לכאן אין חילוק וספק אתה ממציא דברים מראש שלך .חוץ מזה אתה כותב ספק שמא ודאי אסור לו. אז בשביל מה אתה כותב חובה לבדקו. ומי שכתב את זה לא מאמין שאלוקים ממנהיג את עולמו ואתה מפקיר דם ישראל ואנשים יראו את התשובת ויגדו לעצמם יש לי היתר מרב פלוני וישעו עון כל ימי חיים בתחושה שהם בדרך לגן עדן וזה בדיוק הפוף אז אני מבקש שתמחקו את תשובות האלה לעולם

  7. אני מבקש שלא לפנות כאן בתר בצורה שאינה מכבדת לשום אדם, ובודאי לא לרבני האתר, זה בזיון כבוד התורה! הזהר בגחלתם של תלמידי חכמים!
    מנהל האתר.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל