לתרומות לחץ כאן

יעוץ בעל תשובה להנשא עם אשה שאינה דתית

שאלה:

בוקר טוב,
רציתי לשאול אני בקשר כבר שנה וחודשיים עם בחורה חילונית אבל לא מתנגדת לדת עושה גם כמה דברים כמו מדליקה נרות שבת צמא וכאלה דברים..
יש לה בעיה אם מעבר לאיזור הדרום שהיא מהצפון ואני לא יכול לעזוב את הבית כנסת שלי אני הייתי מסורתי עכשיו אני חוזר בתשובה בעה שלמה.
אני דיברתי איתה וסגרנו הכל והיא בחורה של בית צנועה טובה בתולה ביישנית ועוד הרבה תכונות טובות יש בה והיא גם בת העדה.
אמרתי לה שאני תוף שבועיים עד חודש בה עם טבעת לפי המנהג של העדה עם כל המשפחה הבית אם תסכימי תסכימי אם לא אני יקבל את זה ילך חזרה הבית עם המשפחה והיא לא התנגדה.
השאלה אם אני עושה מעשה נכון?
שאלתי רב הוא אמר לך על זה הוא מכיר אותי ואתה אישית שזה בעצם הרב שלי אבל רציתי לשמוע עוד דעה
ורציתי לשאול איך אני יכול גם לחזק אותה שתחזור בתשובה?
תודה רבה.

תשובה:

שלום וברכה

קשה לי לייעץ לך כאשר אני לא מכיר את שניכם. באופן כללי אני מבין שיש ביניכם פער גדול מבחינה דתית, אתה שואף לחיי יהדות מלאים והיא אינה שומרת מצוות. הדלקת נרות סימלית היא שום דבר. הדבר הזה הוא מתכון להרבה מאוד חיכוכים כמעט על כל צעד ושעל. גם אם כרגע אתם אוהבים ונראה לכם שכל אחד יבוא לקראת השני עד הסוף ויוותר והכל יהיה ורוד וכו', במציאות בחיים זה לא כך.. היא תרצה בשבת לבשל משהו ואתה תגיד שאסור לך לאכול, היא תשגה במשהו בענין בשר בחלב ואתה תאמר שצריך להכשיר את הכלים והיא תתפוצץ וכו' וכו'. ביהדות יש הרבה מאוד פרטים, שכאשר שני בני הזוג רוצים בכך הכל דבש וזה קל מאוד, אבל כאשר אחד מבני הזוג אינו מעוניין, יש הרבה מאוד חיכוכים קטנים שיכולים להפוך את החיים בבית לקשים. לכן לא הייתי מציע לך להנשא לפני שאתה יודע בבירור שהיא כבר דתיה, ולא בשבילך, אלא מתוך הכרה מלאה שכך היא דרך האמת וזה מה שהיא רוצה לעשות. תפנה אותה לאירגון ערכים, תלכו לסמינריון שמלמד על יהדות בתנאי נופש במחיר עלות, אולי היא תתקרב שם, תיצור שרים עם רבניות נחמדות, תשמע יותר מקרוב ויסודי על יהדות. תנסו. אבל בינתיים תמתין.

בהצלחה רבה ובשורות טובות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל