לתרומות לחץ כאן

בשרות מכשרות שאינה מהודרת

שאלה:

שלום. לא לגמרי הבנתי את הספק ספיקא שעשה היביע אומר לגבי בשר חלק כשמתאחר אצל חבר וכיו"ב, או בסעודת מצווה. ספק אחד זה האם הלכה כשו"ע או כרמ"א, וספק שני- מה הוא? הבנתי בהתחלה שהוא האם בכלל הייתה סירכא, או שהבשר היה כשר מתחילה. אבל אז קשה לי: אם זה ספק ספיקא מובנה בבשר, למה שנחמיר? הרי ס"ס מותר! (אולי היבי"א החמיר כי מתיר רק ס"ס נגד השו"ע, וכאן השו"ע גילה דעתו להחמיר?)
אח"כ נאמר לי שהיום הבשר החלק בא עם חותמת, כך שאם בשר הוא רק 'כשר', הוא כנראה לא חלק, ונשאר רק ספק אחד- האם הלכה כשו"ע או כרמ"א. ואז אם אני מתארח ולא שואל את בעל הבית לגבי הבשר, יש כאן ס"ס- אז האם זהו הספק ספקא? ואז אם אני יודע שזהו בשר 'כשר'- אז כבר אין כאן ספק ספקא? אשמח לליבון העניין. תודה!

תשובה:

אינני יודע לאיזו הוראה של היביע אומר אתה מתייחס, אשמח למקור יותר מדוייק, בכל מקרה אין לאכול בשום אופן בשר שאינו תחת כשרות מהודרת, לא לאשכנזים ולא לספרדים! הבשר מצריך פיקוח מאוד קפדני ויש בו הרבה מאוד נושאים לבדיקה, ואין לצרוך אלא מכשרות מהודרת. לא יקרה כלום אם באותה סעודה לא תאכל בשר…

ערב טוב.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל