לתרומות לחץ כאן

מה עושים לעילוי נשמה?

שאלה:

בס"ד

שלום הרב!
אתמול דיברתי עם אדם שאינו דתי מהקהילה. והוא אמר לי שאביו קבור במצרים. והתברר לי שבעוד כמה שבועות הולכים להרוס את בית הקברות היהודי על מנת לבנות בניין. שאלתי אותו האם אף אחד לא מחה על כך? הוא אמר לי שלא. הוא אמר שיש שם קהילה יהודית סגורה מאוד שלא מעניין אותה מה קורה מחוץ לקהילה שלה. איני יודע עוד פרטים ואני מאוד רוצה לעזור לו באיזושהי דרך.
האם צריך לעשות משהו?
ואם לא , איזה דבר חלופי או כיבוד המת הוא יכול לעשות כשהוא גר במדינה אחרת?

תשובה:

שלום וברכה

אני מניח שלנו כאזרחים אין ה רבה מה לעשות, אולי אפשר לפנות לגורמים במשרד החוץ שינסו לטפל בענין בצורה דפלומטית, במקביל אולי לפנות לאירגונים שדואגים בכל העולם לכבוד המת כמו אתרא קדישא, אולי הם יודעים למי פונים בענין זה במשרד החוץ.

מה יוכל לעשות למען כבוד אביו? עליו לדעת שהדבר היחיד שמעניין עכשיו את אביו הוא רק קיום המצוות על ידו, ריבוי הזכויות, כל חיזוק במצוה, כל לימוד תורה, כל זיכוי הרבים כל צדקה, הוא נצח נצחים.

רבי סלמן מוצפי בספרו שפתי צדיקים כותב, שכאשר אדם בא לבית העלמין שלא ביום האזכרה, כדאי שיודיע לנשמת הנפטר שהוא בא. וכיצד יעשה זאת, יקח פרוטה ויאמר הריני נותן פרוטה זו לצדקה לעילוי נשמת הנשמה שתודיע לפלוני בן פלוני שהגעתי להתפלל על קברו. ומתאר שם, שאילו היו לנו עינים לראות, היינו רואים המוני נשמות רצות ונדחפות כדי לזכות להודיע לאותו פלוני ולזכות בעילוי הנשמה. כלומר, מה שאפשר כאן בעולם הזה לעשות למען נשמה ב10 אג', שם למעלה הם לא יכולים לעשות לבד בכלל!! לכן מה שישעה כאן לעילוי נשמת אביו יעשה עם זה חסד עצום שאין לשער!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל