לתרומות לחץ כאן

קבלת משמורת אב מלאה

שאלה:

שלום וברכה,
אציין כעת מצב כדי לשאול מהו הסיכוי שלי כאב גרוש לקבל משמורות מלאה על בני שזה עתה נולד על אף חזקת הגיל הרך כי אכן מדובר במקרה קיצוני מאד שאפרוט מיד.
נתבשרתי שבני עתיד להשתחרר לחזקת האם בהנחה ובדיקותיו הגופניות של התינוק יצאו תקינות.
בני מאושפז בפגייה בבית החולים החל ממועד לידתו עד עתה (כשבועיים) בעקבות הסיבות שאפרוט בהמשך הכתוב (גמילה מסמים ותרופות שעברו אליו בעקבות שימוש האם בזמן ההריון מתחילתו עד סופו).
האם 100 אחוז נכה מטעם ביטוח לאומי כולל אחוזי נכות נפשיים.
האם ניסתה להתאבד במהלך ההריון ובנוסף יש לה היסטוריה אלימה כלפיי וכלפיי הזולת, ידוע לי על שלושה מקרים לא פשוטים שהאם סיפרה לי עליהם.
מקרה ראשון: סירבו לטפל בה בבית חולים מסוים לאחר ניתוח בעקבות אלימות פיזית כלפיי רופא.
מקרה שני: ניסתה לדקור את חברתה בעבר (כיום אותה חברה הינה בת זוגתה, מסתבר שהאם לסבית והן חיות יחד).
מקרה שלישי: שאינני יודע לגביו בוודאות או מה התרחש, הינו מקרה שבו למיטב הבנתי מהאם ומאמה שהוזמנה לאם משטרה לבית החולים בעת אישפוזה אך מאחר והייתי בהליכי פירוד ממנה העדפתי שלא להכנס לעומק העניין.
בזמן הריונה האם נטלה תרופות רבות על בסיס יומי בעקבות בעיה בריאותית בניהן תרופות נרקוטיות קשות וכן עישון קנאביס שככל הנראה שומש ללא אישור רפואי לכך ופגעה בעובר, בעקבות כך התינוקת נולדה עם "קריזים", התקפים ותסמונת גמילה לא פשוטה ובעקבות כך מאושפזת בפגייה ולא בתינוקייה.
האם אינה מתפקדת פיזית כמעט (כאמור, 100 אחוזי נכות מביטוח לאומי פיזיים/נפשיים).
האם מתגוררת בבית הוריה אשר אינו ראוי למגורי תינוקת לדעתי האישית מסיבות אלו;
הדירה הינה בקומה רביעית ללא מעלית (כמו שציינתי קודם לכן, האם הינה בעלת 100 אחוז נכות ומתקשה מאד לרדת או לעלות במדרגות במקרה הצורך ללא עזרה) ואיני רואה כיצד תצליח האם לקחת את התינוקת לרופאים, טיפת חלב, בדיקות או כל דבר הכרחי בעת הצורך ובכלל, כיצד תטפל בתינוקת ותדאג לרווחתה כאשר היא עצמה בקושי רב מצליחה לתפקד ברמה יומית וטוענת בפניי המוסד לביטוח לאומי כי היא זקוקה לקצבה נוספת של שירותים מיוחדים.
כל בני הבית (שני הוריה וכן האם גם היא) מעשנים כבדים, הבית אפוף עשן סיגריות וקנאביס במהלך כל שעות היממה.
הבית בכלל הזמן מבולגן ואינו נקי, בנוסף, יש כלב בבית ומאחר והאם אינה מסוגלת לטפל בו ולהורידו למטה, הכלב עושה את צרכיו בבית בכל פינה. כמובן שתינוק בן יומו אינו מחוסנן ואני רוצה להאמין שאיני צריך להסביר את ההשלכות הבריאותיות למפגע תברואתי כזה.
בזמן ההריון האם החליטה שאינה הולכת לבדיקות רפואיות והבדיקות ה"רגילות" שכל הריונית מבצעת הינם בגדר המלצה בלבד עבורה. לאחר התעקשותי הסכימה ללכת באופן פרטי ל"סקירת מערכות מורחבת".
כרגע, ביני לבין האם אין שום הסדר לגביי התינוק (משמורות/מזונות וכד') כחוק.
כמו כן חשוב לי להבהיר שאני מעוניין לקבל את התינוק לחזקתי מאחר ואני חושש כבדות לשלומו, לחינוכו ולעתידו במידה ויעבור לחזקת האם מיד בשחרורו מהפגייה.
אשמח ואודה לשמוע דעותיכם אודות המצב בתודה מראש.

תשובה:

שלום רב,

קשה לי להשיב על שאלתך, בהחלט יש סיכוי שתקבל משמורת על הילד. אבל בדרך כלל בתי הדין מושפעים במדה רבה מהתסקיר של אנשי המקצוע. כלומר, תבקש מבית הדין שיבקש תסקיר מקצועי אודות מסוגלות האם לגדל את הילד, ואני מניח שבבית הדין יפעל בהתאם לדו"ח.

 

הצטרף לדיון

תגובה 1

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל