לתרומות לחץ כאן

תינוק שנשבה

שאלה:

שלום רב( 1) אני לא מצליח להבין מי נחשב תינוק שנשבה. ראיתי שלדעת כמה פוסקים מי שחונך לכפירה מלאה בתורה שבעל פה ובתורה שבכתב לא נחשב תינוק שנשבה אבל אם חונך לאמונה בתורה שבכתב אבל לא בתורה שבעל פה נחשב תינוק שנשבה האם זה נכון?( 2)וראיתי שאין דין תינוק שנשבה לעניין כפירה בעיקרי האמונה אלא רק לעניין כפירה בתורה שבעל פה האם זה נכון?( 3)האם רוצח נחשב מומר גם אם הוא תינוק שנשבה? ומה הדין למלשין? זה חשוב לי אם אפשר תשובה מפורטת לכל שאלה שנפרד תודה רבה

תשובה:

שלום וברכה

  1. לא בהכרח. אני מבין את הרעיון שבענין, שקובע שאם אדם כופר בכל הוא לא תינוק שנשבה כי כל ילד מבין שצריך להיות בורא לעולם, ועל אחד שמע על התורה וכו', משא"כ תורה שבעל פה שצריך אמונת חכמים ועוד כל מי י דברים. אבל למעשה החזון איש קבע, שבזמנינו שיש חינוך עצום ודורסני לכפירה ואין לנו אדם שיודע לדבר מספיק ללב האנשים, כולם לפחות ספק תינוקות שנישבו, למעט כמובן מי ששנה ופירש.
  2. כנ"ל 1.
  3. על רוצח לא נאמר שהוא נחשב מומר, רק על מומר לעבודה זרה או מחלל שבת בפרהסיה, או מומר לכל התורה. ראה שו"ע יו"ד סי' ב.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל