לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

חשמל בשבת / יום כיפור לאדם הלוקה בנפשו

שאלה:

אני חולה ב"סכיזואפקטיב" שילוב של סכיזופרניה עם הפרעה דו קוטבית אני נכה מאה אחוז נפשית אני לוקח כדורים מידי יום פעמיים ביום שלושה סוגי כדורים עם תופעות לוואי של רעב עייפות ועוד, אם אני לא אקח את הכדורים תקופה קצרה אוכל להגיע למצב פסיכוטי ודיכאוני ולהתפרצות המחלה בחזרה ואולי גם לאובדניות השאלות שלי הן:
1. מה ההגדרה הכללית שלי בהלכה?
חולה שאין בו סכנה, חולה שיש בו סכנה, או משהו אחר ואם כן מה הוא?
2. קשה לי לא להשתמש בחשמל בשבת אני חייב להיות במחשב ובאינטרנט ובטלפון ובטלויזיה וכו' וקשה לי לא ללחוץ בעכבר ובמקלדת ולא להעביר ערוצים וכו' אני משתדל לא לעשות את זה מחוץ לבית א. שמעתי שיש התרים לשימוש בחשמל מכמה חכמי הדורות האחרונים גם ללא חולים האם כן? ב. ולחולים כמוני האם גם יש היתר?
3. מה לגבי יום כיפור שאר הצומות אני יודע שמותר לי לא לצום ביום כיפור כמו בשאר הצומות והשבתות קשה לי לא להיות בפלאפון ומחשב וכו' וגם לצום מאוד קשה לי אפילו בשיעורים, מה הדעה הכי מקלה עליי בהלכה? ביום כיפור האחרון אכלתי ושתיתי כרגיל מהקושי שבשיעורים אולי יש שיטה בשיעורים יותר מקלה משידעתי שאפשר לאכול ולשתות כמעט כרגיל מבחינת הכמות והזמן? אשמח שתפרטו לי בכל, רוב תודות ויישר כוח עצום!

תשובה:

שלום וברכה

  1. דינך כחולה שאין בו סכנה, אין לזה הרבה משמעות מבחינתך, ברגע שאתה לוקח את הכדורים הכל בסדר.
  2. יש לך טעות גדולה בהבנת הנושא ואני אסביר כדי למנוע מכשול! אין שום צד בעולם שמותר להפעיל מחשב או טלויזיה או טלפון וכו', הנושא של חשמל בשבת הוא משהו אחר לגמרי! יש בהלכה איסור של הנאה ממעשה שבת. כלומר, כאשר אדם מבשל מאכל בשבת אסור לאכול מהמאכל הזה לכל הפחות בשבת עצמה, גם לאנשים אחרים, למרות שהם לא עשו כל איסור. מכאן בא הנדון לגבי עצם ההנאה מהאור הדולק בביתך בשבת, למרות שכלל לא עשית בו פעולה בשבת והוא מופעל עוד מלפני השבת, שכן בחברת החשמל יש יהודים שעושים מלאכות בשבת ליצור החשמל. על זה קיים הנדון שהזכרת. אבל חלילה חלילה לעשות בעצמך פעולה אסורה בחשמל!!!
  3. אם אתה מתקשה מבחינה נפשית באכילת שיעורים אתה רשאי לאכול רגיל.

רפואה שלמה ותמיד שמחות!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל