שאלה:
שלום רב , בדיני ברכות , לגבי הכלל שאסור לברך על איסור אבל אם האיסור הוא לא האוכל אלא בזמן שאוכלים אותו ,(כמו לפני קידוש שאם בירך יאכל)
מדוע לדעת רוב הפוסקים בצום הדין שונה?
בנוסף מה הדין אם בירך על דבר שנחלקו בו הפוסקים אם כשר? והאם זה משנה אם המחלוקת היא על דרבנן או דאורייתא?
תודה רבה
תשובה:
שלום וברכה
ראה בענין זה כאן ובתגובות.
גם אם יש מחלוקת בדבר אין לברך, שהרי ספק ברכות להקל.
לגבי אוכל שיש בו מחלוקת , התכוונתי בדיעבד אם בירכתי כבר לאכול או לא?
ואם יש בזה הבדל בין מחלוקת בדאורייתא לבין מחלוקת בדרבנן
תודה רבה
תן דוגמא. בכל דבר זה תלוי במשקל הנכון של השיטות בפסיקת ההלכה.
השאר תגובה