לתרומות לחץ כאן

מה עושים בסיום השבעה?

שאלה:

בס"ד
שבוע מבורך ורק בשורות טובות

1. אילו מזמורי תהילים יש לומר כשעולים לקבר בסיום השבעה לפי מנהג אשכנז ?
2. האם יש צורך להביא לבית העלמין מאכלים מסויימים ולכבד את הנפטר באכילה ושתיה בסיום הטקס ?
3. אנו מזמינים בע"ה רב שיאמר קדיש על הנפטר. אם הוא אומר את הקדיש , אבי חייב / רשאי גם הוא לומר את הקדיש או שמספיק קדיש אחד ?
4. האם נהוג שהקרובים מגיעים לבית האבל (אבי ) ומקיימים סעודה כמו בסיום הלוויה ?
5. האם יש צורך שביום העליה לקבר אבי יחזור לביתו או שרשאי לכתחילה לצאת לעבודה ?
6. האם גבר שמצהיר במפורש שאינו מאמין בבורא רחמנא ליצלן , וגבר יהודי שלא עשה ברית מילה יכולים להשלים מניין כדי שיאמר הקדיש לעילוי נשמת הנפטר ז"ל ?
7. כיצד עוד אפשר לכבד את הנפטר ז"ל ? מה ניתן לעשות לעילוי נשמתו ? ברור לי שיש להתחזק ביראת שמיים ככל הניתן ולנסות עוד יותר לדקדק במצוות . אילו תפילות יש לומר בטקס סיום השבעה ? מלבד תהילים וקדיש ? איך אפשר לעורר את רחמיו של הקב"ה יתברך שמו כדי שיזכה לגן עדן אמיתי ?

אנא עשוי חסד ושלחו תשובה בהקדם. עולים מוקדם בבוקר ואנו חייבים לקבל את התשובות לפניי.

תודה רבה לכם.
כל טוב.

תשובה:

שלום וברכה

  1. נוהגים לקרוא את פרקי התהילים הבאים: לג, טז, יז, עב, צא, קד, קל. לאחר מכן אומרים מפרק קיט את הפסוקים המתחילים באותיות השם של הנפטר [ללא שם הוריו], ואחר כך את הפסוקים המתחילים באותיות נ,ש,מ,ה [פרק קיט מסודר לפי סדר אותיות הא’ ב’]. לאחר מכן יש תפילה בספרי תהילים שמתחילה במילה אנא, שניתן לאומרה שם לאחר אמירת התהילים.
  2. אין צורך, ספרדים נהגו בזה, והמטרה אינה "לכבד את הנפטר", אלא להברות בברכות לעילוי נשמתו, לכן אם לא מברכים זה היפך המטרה ועדיף לא להביא… אין לאכול בתוך תחומי בית הקברות אלא בחוץ.
  3. עדיף שאביך יאמר את הקדיש, ומכל מקום שיאמרו שניהם יחד. לא לשכוח שצריך עשרה גברים.
  4. בסיום הלוויה רק האבל אוכל לא האורחים, בסיום השבעה קיים מנהג כזה, אבל שוב, אם לא יברכו יצא שכרו בהפסדו, אין בכך כל ענין.
  5. הוא יכול ללכת לעבודה.
  6. הם אינם יכולים להשלים מנין.
  7. לדאוג לכך שיאמרו עליו קדיש כל השנה, וילמדו משניות כמה שיותר, והעיקר כאמור להתחזק במצוות. זה שאת שומרת מצוות, זה יהיה בשבילו שכר נצחי שאין לשער ולתאר.

בשורות טובות.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. אומרים להם: "קומו! לא יבוא עוד שמשך וירחך לא יאסף, כי ה' יהיה לך לאור עולם, ושלמו ימי אבלך, כאיש אשר אמו תנחמנו כן אנכי אנחמכם ובירושלים תנחמו".

  2. שלום וברכה
    רציתי לשאול מה אומרים שמגיעים לבית עלמין אחרי השבעה לפי הספרדים והאם אומרים גם משניות ואיזה משניות ומתי אומרים לאבל לקום מהשבעה לפני הבית עלמין או אחרי?

  3. נוהגים לקרוא את פרקי התהילים הבאים: לג, טז, יז, עב, צא, קד, קל. לאחר מכן אומרים מפרק קיט את הפסוקים המתחילים באותיות השם של הנפטר [ללא שם הוריו], ואחר כך את הפסוקים המתחילים באותיות נ,ש,מ,ה [פרק קיט מסודר לפי סדר אותיות הא' ב']. לאחר מכן יש תפילה בספרי תהילים שמתחילה במילה אנא, שניתן לאומרה שם לאחר אמירת התהילים.
    האמירה לאבל היא אחרי שחרית, לפני היציאה לבית העלמין.
    לימוד המשניות בבית.
    בשורות טובות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל