לתרומות לחץ כאן

חלות מקמח שלא נופה

שאלה:

ראיתי מקפידים לא לשבת על כסא גלגלים שמא יהיה כזה ולכאורה למה לא אין בזה ברית כרותה לשפתים שהוא לא אומר כלום?2 אישתי לא ניפתה את הקמח אפשר לסמוך על חזקה? תודה רבה

תשובה:

שלום וברכה

מובא בספרים שאדם שעושה עצמו כאילו הוא חולה, מחלל בכך שם שמים, שהרי אלוקים נתן לו בריאות וכח, ולכן סופו חלילה לבוא לידי כך. זכורני שזה מופיע בתפארת ישראל על המשניות אבל לא מצאתי עכשיו.

כיון שעכשיו חורף, אם הקמח נראה טוב ולא היתה שום רעותא בו, בדיעבד ניתן להחשיבו רק כמיעוט המצוי שמותר לאכול אחר שכבר נאפה.

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. עי' משנה סוף מס' פאה: וְכָל מִי שֶׁאֵינוֹ לֹא חִגֵּר, וְלֹא סוּמָא, וְלֹא פִסֵּחַ, וְעוֹשֶׂה עַצְמוֹ כְּאַחַד מֵהֶם, אֵינוֹ מֵת מִן הַזִּקְנָה עַד שֶׁיִּהְיֶה כְּאֶחָד מֵהֶם, שֶׁנֶּאֱמַר (דברים טז) צֶדֶק צֶדֶק תִּרְדֹּף.
    וע"ש בתפארת ישראל בא"ד: נענש מדממעיט בכבוד שמים כאילו ברא בעל מום יותר בעולם, והרי הרואה בריות יפות צריך ליתן שבח לשמו יתברך, וזה כפוי טובה.

  2. תודה רבה.
    ומה יהיה הדין בקיץ? יש יותר ממיעוט המצוי תולעים בקמח? אני מנפה קמח המון שנים ולא מצאתי תולעת אחת. כך שנראה שקמח שלא עמד הרבה זמן בבית. והכינו ממנו מאפה בדיעבד אפשר לאכול. ובכלל לא ברור בזמן הזה שיש מיעוט המצוי תולעים בקמח. בברכה, ויקטור בוחניק רחובות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל