לתרומות לחץ כאן

נדרי צדקה בלב – המשך

שאלה:

שלום כבוד הרב יש לי שאלה
אם קיבלתי קופסא של איזה מוצר וחשבתי חבל לזרוק את זה ולשים את זה בתור קופת צדקה ואז אחרי זמן החלטתי שלא צריך כי יש כבר זה נחשב שהקופסא אסורה לשימוש אחר?
ואם יש כספי מעשר שחשבתי לתת אותם לכולל מסויים ושמעתי שיעורים של רב מסויים שאמר שעדיף אם כבר לתת צדקה לתת לאברך ביד מאשר לכולל כי זה עדיף יותר כי בדרך כלל בכולל הכסף הולך על נייר טואלט ותחזוקה ושיותר תועלת יוצא מזה כשנותנים לאברך עצמו שבמלא גם אם תורמים לכולל זה לא שזה מוסיף לאברך יותר
האם יש בזה נדר צדקה שחייב לכולל?
ואם בדיעבד כבר ניתן חלק ממנו מה יש לעשות?
והאם במקרה שיש אברך שנשרף לו הבית בחנוכה האחרון יהיה מותר לתת לו את זה מאשר לכולל כי בעיקרון אני בספק אם היה לי בראש החלטה ברורה לתת את זה לכולל וגם יש לזה יותר עדיפות
ועוד שאלה האם יש עדיפות לתת כספי מעשר ליד לאחים מאשר לכולל כי שמעתי שאומרים שגדול פדיון שבויים יותר מתלמוד תורה בעניין שצריך לתת צדקה והבנתי שהם מחלצים יהודיות מכפרים ערביים.

תשובה:

שלום וברכה

לגבי הקופסה לא נראה שזה כספי צדקה, לעניים לא משנה באיזו קופסה תניח את הכסף, העיקר שזה יבוא אליהם…

אם קיבלת החלטה ברורה על סכום מסויים לכולל, אין לשנות ולתת לצדקה אחרת, נדרי צדקה בלב חוששים להם, ואפילו לא לאברך מסויים. אגב, אינני בטוח שצודק אותו רב במה שאמר, שהרי ראשי הכולל עובדיןם קשה לאסוף את הכסף, ואם לא יתנו להם תרומות הם לא יוכלו לשלם את המילגות לאברכים בזמן… כמובן צריך לדעת למי נותנים ואם אכן הכולל מתבסס על תרומות מזדמנות וכו'.

לדעתי עדיף לתת לבני תורה, כיון שזה עיקר התכלית של כספי מעשר, וליד לאחים אם יהיה לך עוד כספי צדקה, תתן ממנו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל