לתרומות לחץ כאן

הבעל מעוניית ביחסי אישות בתדירות גבוהה

שאלה:

בעלי רוצה לקיים איתי יחסי אישות פעם ביומיים
הוא טוען שזה לגיטימי לחלוטין ונורמאלי
אני מרגישה כל פעם נאנסת מחדש בפרט שאני לא מעונינת וגם סולדת ממנו בגלל ההתנהגות שלו
הוא רוצה לקיים את זה אפילו שילדים בבית בכל שעה כמו איזה אובססיה..
האם זה נורמאלי??

תשובה:

שלום רב,

האישה אינה מחוייבת לבעלה בכל עת שירצה.. ראה מה שכתב בשו"ת מהרי”ט (ח”א סי’ ה’ ד”ה וחוץ) : “דהא ודאי לא משעבדה ליה בכל שעה אם היא אינה רוצה שלא מצינו מורדת אלא באומרת מאיס עלי או מצערנא ליה אבל אם היא טוענת בעונה האמורה בתורה הטיילין וכו’ נראה דלא כייפי לה שאינה שבויית חרב להזדקק לו בכל שעה”.

יחד עם זה כדאי לעיין בגמרא במסכת יבמות סג,א שאשתו של רב חייא היתה מצערת אותו. ובכל זאת מאד דאג לה וקנה לה דברים הראויים לה. שאל אותו רב, מדוע אתה נוהג כך כלפיה, הרי היא מצערת אותך כל הזמן. השיב לו רב חייא: “דייני שמגדלות בנינו ומצילות אותנו מן החטא”. כלומר, לפחות היא מצילה אותו מן החטא. כך שהאישה תמיד צריכה לדאוג לכך שהבעל לא יחטא, זו חובתה.

אמנם כדאי לדעת שאני לא חושב שהמקום הראוי להסדיר דברים כאלה הם כאן – כלומר, כאשר שמים את שורת הדין על השולחן: האם האישה מחוייבת או האם הבעל מחוייב. באופן כללי, צריכים לדעת כל אחד את הצרכים של השני, כלומר, האישה תבין את בעלה, והבעל יבין את אשתו. אז אני בטוח שהעניינים יסתדרו על הצד הטוב ביותר.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. תודה רבה על התגובה המהירה
    בהמשך לתשובה פעמיים בשבוע זה לכולעלמא???
    אפילו שהוא טוען שזקוק לזה כמעט כל יום
    ושהוא לא מסופק אם זה לא באופן אינטנסיבי

  2. מה שאת עושה לדעתי אינו נכון. כשאת שואלת האם פעמיים בשבוע זה מספיק? התשובה היא: כן. אבל במצב ההפוך שהאישה מעוניינת ב4 פעמים בשבוע, הבעל חייב לה מדאורייתא! כך נפסק בשולחן ערוך. אם כן, כך אמור להיות גם במצב ההפוך. לכן הפתרון הוא רק בהדברות ביניכם, או בייעוץ בנושא הזה. יש יועצים לתחום הזה שיכולים לסייע לו אולי שירגיע אותו, או לך שתרצי מעט יותר. הספירה של פעמיים בשבוע לפי הספר לא תועיל לזוגיות שלכם! את צריכה להבין, בסופו של דבר גם את עלולה להיפגע מכך.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל