לתרומות לחץ כאן

מערכת יחסים עם ילד נושר

שאלה:

1) לצערי הגדול אני מכיר מישהו שהבן שלו (לא נשוי) התרחק מיהדות ועכשיו התחיל לעבור עבירות בלי בושה. האבא קיבל עצה מאיזה "מחנך" שאם לדוגמא הבן רוצה ללכת לראות סרט "לא כשר", שהאבא בעצמו יקח את בנו לקולנוע בתוך רכבו, וכן אם בנו רוצה לקנות מאכל בלי הכשר, שהוא בעצמו יקח את בנו לשם וכו', כדי שלא לנתק את הקשר בינו לבין בנו לגמרי. כמובן לקחת את בנו לשם עם "מחאה" (לומר שהוא לא מסכים עם מה שבנו עושה) לא יעזור להמשיך את הקשר ביניהם. אולי זה מותר שהרי סוף סוף הוא "שומר" על בנו כדי שלא יעשה איסורים יותר גדולים ויתרחק יותר וכו', וצ"ע. מה אפשר לייעץ לו במקרה זה?
2) אותו "מחנך" גם אומר עצה זו להורים שיש להם בת שהתרחקה מיהדות וכו', ורוצה לקנות בגדי פריצות ומכנסיים וכדו', שיש לאמא ללכת עמה לחנות לקנות הבגדים עמה בגדרך שכל אמא הולכת עם בתה לקנות בגדים… האם הדבר מותר ע" הלכה? האם יש עצה מה אשר לעשות בכה"ג?

תשובה:

שלום וברכה

בענינים כואבים אלו אין "מתכון" אחד לכולם… כל אדם צריך להתייעץ באופן פרטני עם כל המכלול של מערכת היחסים שלו עם הילד, וסוג הסיכונים שהילד עומד בהם וכו' וכו', ובהתאם לכך לקבל הנחיות. זה נכון שכדי להציל ילד משמד התירו במצבים מסוימים אף לחלל שבת כתשובתו הידועה של הרשב"א, כך שהכללים של מסייע לדבר עבירה לא שייכים כאן באופן הרגיל, אבל כל החלטה היא עולם בפני עצמו.

שלא נדע צער!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל