שאלה:
כתב במ"ב (סי' ג' סק"ג) בענין האיסור לדבר בבית הכסא וז"ל, ואם הוא לצורך גדול אפשר דמותר לדבר כל זמן שאין נפנה עדיין, עכ"ל. יל"ע מה הדין אחר שנפנה ועדיין לא ניקה את עצמו, האם זה יותר קל מקודם שנפנה.
ועו"ד יל"ע האם האיסור מתחיל מיד שהולך לבית הכסא, או כ"ז שלא הוריד את בגדיו אין כאן איסור.
תודה רבה
תשובה:
שלום וברכה
איני רואה סיבה למה אחר שנפנה יהיה קל יותר מלפני כן, אבל לא ראיתי משהו מפורש בענין זה. כמו כן לא מצאתי משהו מפורש על פשיטת הבגדים, אבל אם נכנס לצורך אחר ולא כדי להפנות יש להקל יותר, כיון שהטעם של צניעות אינו שייך באופן זה. וכן הוכיחו מלשון השו"ע בסי' פה סעי' ב.