לתרומות לחץ כאן

אוכל שהגיע ברכב מחוץ לתחום בשבת

שאלה:

הבנתי ממקורות שונים שאוכל שבושל טוגן או נאפה בשבת, מותר לאכול רק בצאת השבת. ואוכל שבושל טוגן או נאפה ביום חול, ורק נסע בשבת. יש מקרים שבהם ניתן לאוכלו גם בשבת. כלומר ישנה אפשרות להקל.

ואם הוא נסע מחוץ לתחום השבת, יש להחמיר.

במקרה שלי מדובר בביקור של יום הולדת לאימי, שנחגוג אצל אחותי שגרה בפרדס חנה, ושאר אנשי המשפחה גרים בגוש דן.

אני כמובן שומר שבת, ואני אסע אליה לפני כניסת השבת, ושאר בני המשפחה יסעו במהלך השבת, ויביאו איתם אוכל, שכמובן יעבור את תחום השבת.

אנחנו נהיה כל המשפחה, אמא, שבע מילדיה, אני אחד מהם. בני הזוג של אח ואחות, עם ילדיהם ונכדיהם. וביחד נהיה כ30 בני אדם, אנשים וילדים.

האם במצב כזה יש לי היכן להקל? איך עלי יהיה לנהוג במצב כזה.?

בבית עצמו אחותי אמרה שהיא תדאג לפלטת שבת, ולי יש קומקום מיוחד של שמירת שבת שאחת מהאחיות קנו לי. ככה שבתוך הבית מהבחינה של האוכל הכל יהיה בסדר. אבל אופן ההגעה של האוכל, יתכן ויהיה בשבת.

ואפילו יתכן שאולי יהיו גם עוגות שנאפו בשבת, את זה אצטרך לשאול אותם מראש, ובמקרה שיהיו כאלה עוגות, האם יהיה לי מותר לאוכלם, רק במוצ"ש.?

חוץ מזה שאלה חשובה נוספת. עניין שירותים. כמובן שאסור, להדליק אור בשבת. אז אני יכול לבקש מאחותי מלפני כניסת השבת להשאיר לי אור דולק. אבל יתכן שמישהו אחר שנמצא בבית, יכבה, בטעות או, הרגל את האור. אם אצטרך לבוא לשירותים והאור כבר, כבוי. מה עלי לעשות.?

כלומר השאלה כזאת. מלכתחילה עלי לבקש מאחותי שתשאיר לי אור, בשירותים. ומישהו אחר כיבה אותו בטעות. ואני אצטרך לבוא לשירותים. בדיעבד אחרי שהאור, כבוי. מה עלי לעשות.?

תשובה:

שלום וברכה

באופן עקרוני אוכל שבושל לפני שבת ורק נסע בשבת, בשעת הדחק גדול יש על מה לסמוך להקל, ראה כאן. אבל כיון שהיום יום שלישי אני לא בטוח שזו שעת הדחק… תתארגן עם שתי חמגשיות בשבילך לפני שבת, ותאכל בשבת משלך… אני גם מסופק מאוד על כשרות המאכלים באלו…

כדאי לבקש שתאיר אור בשירותים, ואולי היא תסכים שתתלה פתק על המתג לפני שבת, נא לא לכבות, שבת, באהבה שלמה.

בהצלחה רבה ושירבו שמחות.

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. המסיבה אצל אחותי זה בשישי הבא. אז אני יכול עד אז לבקש שיעזרו לי בעניין החמגשיות.

    ואני אבקש מאחותי להשאיר אור דולק, ואשאל אותה בקשר למדבקה אם תסכים שתשים לפני כניסת השבת.

    תודה לך על התשובות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל