לתרומות לחץ כאן

שמן ראוי למאכל לנר חנוכה / עכו"ם חביל גופייהו

שאלה:

מה מעלה בשמן שראוי לאכילה וכי עם ראוי לאכילה ופחות מאיר יפה עדיף את הראוי לאכיל? 2 האם הבדל בין גוף יהודי לגוי? 3בשמואל ב פרק יט פ"ס כה מובא שמפיבושת לא גילח שערותיו ברגליו וכי מותר לגלח רגלים והרי זה לא תלבש? תודה רבה

תשובה:

שלום וברכה

הגרי"ש אלישיב סבר שככל שהשמן יותר מעולה הוא קרוב יותר לשמן שהיה בבית המקדש, ויש בכך יותר זכר לנס. אבל אמת הדבר שאין מקור קדום לחומרא זו, ואין לכך קשר עם יופי אורו.

2. ידועים דברי הגמרא בשבת דף פו עמוד ב ועוד, שם שנינו:

בעי רב פפא: שכבת זרע של ישראל במעי נכרית מהו? ישראל דדאיגי במצות – חביל גופייהו, נכרים דלא דאיגי במצות – לא, או דילמא: כיון דאכלין שקצים ורמשים – חביל גופייהו.

על פי זה כתב החתם סופר, שכל חזקה שהוחזק אדם בגיותו אינה מועילה לו לימי היהדות, וכגון שהוחזק שרפואה מסוימת מועילה לו, וכן לענין דין מתו אחיו מחמת מילה ועוד.

3. שאלה יפה, אולי מדובר היה באופנים שמותר, אולי גם בזמנם המנהג היה שונה ולא היה זה דבר המיוחד לנשים.

הצטרף לדיון

2 תגובות

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל