לתרומות לחץ כאן

יחסי אישות עם אישה שעשתה ניתוח לשינוי מין

שאלה:

האם מותר לשכב עם אשה שעברה ניתוח מגבר לאשה? דהיינו שינוי מין? הרי ע"פ ההלכה היא גבר. ללא שפיכת ז"ל.

תשובה:

שלום רב,

אכן אסור לעשות זאת משום שהוא נחשב כגבר לכל דבר. והרי זה בדיוק כמו משכב זכר. אלא שצריכים להדגיש, איסור משכב זכר הוא "כמשכבי אישה" כלומר, ביאה. ובגבר זה מאחור. לכן, רק שם האיסור ייחשב משכב זכר. ניתוח שיצר איזה מקום אחר, לא ייחשב כמשכבי אישה (כך כתב גם בשו"ת קובץ תשובות ח"ב או ח"ג ספר זה אינו תחת ידי כעת). אבל בכל מקרה, יהיה איסור של לא תקרבו לגלות ערוה.

 

הצטרף לדיון

7 תגובות

  1. אם אני בא עליה דרך האיבר שהושתל עליה, הרי הלכתית היא נחשבת לזכר, ומשכב זכר אני לא עושה פה כיון שאינני בא עליה מאחור, האם בכך זה מותר (כמובן בלי הוצאת שז"ל)?

  2. בשביל זה כתבתי שיש איסור דאורייתא של לא תקרבו לגלות ערווה, כלומר, אפילו אם לא היה ביאה גמורה "כמשכבי אישה" גם זה איסור דאורייתא.

  3. איזה ערווה יש פה? היא הרי גבר עפ"י ההלכה, ולפי תשובות אחרות באתר אין איסור לגבר להתנשק ולהיות בקירוב בשר עם גבר אחר?

  4. אם אני יכול להרחיב קצת על דברי הרב: מכיוון שההלכה לא מכירה בנישואין בין גברים וגם לא בניתוח לשינוי מין, הרי שמבחינת ההלכה חלים פה כל האיסורים המוכרים על קשר הומוסקסואלי בין גברים. ויש רבנים שאומרים שגבר הומוסקסואל צריך לנהוג בגברים הומוסקסואלים אחרים במנהגי התרחקות ולהימנע מייחוד, נגיעה, הרהורים ולהקפיד על שמירת עיניים. וכמובן שהאיסורים על קשר הומוסקסואלי רחבים יותר מהאיסורים הספציפיים של משכב זכר ושז"ל, גם אם מדובר באיסורים פחות חמורים, וראה עוד במאמר של הרב אברהם שטינברג בנושא.

    יתרה מזאת, אם אתה רוצה לשמור על ההלכה אז אתה כמובן צריך להתחתן ולהקים בית בישראל ולקיים את מצוות פרו ורבו ולהביא לעולם בנים ובנות. לא רק שקשר הומוסקסואלי אסור לפי ההלכה, אלא גם ההלכה לא רואה בעין יפה את תופעת הרווקות, ומצופה מהרווק ירא השמים לעשות כל הזמן מאמצים למצוא לעצמו שידוך ולהתחתן, עם אישה כמובן.

  5. הוא מפליט זרע לא במקום הטינופת אבל במקום אחר לא לקיום יחסי אישות מותרים , אלא בעבירה של קרוב לערוה [מסרח זכור] ולא לילדים.
    עוד יש בזה תמיכה בדרך הגויים והליכה בדרכם.
    והגאון האדיר הרב שלמה גורן זצל גם אסר בספרו ונראה לי ממש משום משכבי אשה .[אין לי תספר וראיתי מזמן] ואולי משום לא תקרבו. אבל ברור שזה תועבה. וזימה. תועה אתה בא וזו מה ואפשר לומר זוהמה.
    וניתאי הארבלי אומר הרחק משכן רע ואל תתחברלרשע…. ומה זה….
    עוד דבר זה גם תמיכה מובנת ויותר מרגישה במשחית עצמו שסירס עצמו לגמרי וזה על כן מרידה כלפי ה ממש.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל