לתרומות לחץ כאן

כמה פעמים בשבוע רצוי לקיים יחסי אישות?

שאלה:

שלום, אני יודעת שרצוי שלא לעשות זאת יותר מפעמיים בשבוע לת"ח, ובעלי הוא כזה, אני בתקופה שבא מתחשק לי כל הזמן , המון פעמים ואני רואה איך בעלי נקרע בין הרצון שלו לספק אותי לענין של פעמיים בשבוע, האם אני צריכה להמנע מלרמז לו על רצונותי, או שהוא אכן חייב לתת לי את זה כל פעם שמתחשק לי?

תשובה:

שלום רב,

בדרך כלל העונה הרצויה היא פעמיים בשבוע. אולם אם האישה רוצה, הוא חייב לספק את רצונותיה גם יותר מחובת עונה זו. ואין כאן מה "להיקרע", חלק מחובת עונה מדאורייתא, היא מתי שהאישה מתקשטת ומרמזת לו. וכך הביא בשו"ע (או"ח סי' רמ סעי' א'): "וכן אם אשתו מניקה והוא מכיר בה שהיא משדלתו ומרצה אותו ומקשטת עצמה לפניו כדי שיתן דעתו עליה, חייב לפקדה. וראה שם במשנה ברורה שהסביר שהכוונה היא אף מניקה וכמובן שלא רק מניקה. יחד עם זה, אם האישה רוצה אבל היא מוחלת לו אין בעיה.

 

הצטרף לדיון

9 תגובות

  1. הייתי רוצה עצה איך למחוק את הרושם השלילי על הנפש של קיום יחסים מחוץ לנישואים.
    אני בעלת תשובה, זה היה לפני, והייתי רווקה.
    אבל זה פגע ביכולת שלי להיפתח למערכת יחסים בריאה, לתת אמון בגברים.

    תודה

  2. אינני איש מקצוע, אבל באופן כללי חשוב להבין שהמעלה האדירה שקיימת בציבור החרדי, שבו החברה נפרדת, וכל גבר יש לו רק את אשתו וכל אשה יש לה רק את בעלה, והדיסטנס בעבודה ובכל מקום נשמר בקפדנות, הוא באמת ערובה לשלוות נפשה של האשה ולהיפך, חיים יהודיים הם חיים מאוד בטוחים בעזרת ה', עם אהבה הרבה יותר עמוקה שאין בה מקום לשום אדם אחר, ככל שתפנימי את המציאות הזו יקל עלייך יותר.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל