לתרומות לחץ כאן

דחיית הנחת תפילין ועליה לתורה

שאלה:

שלום כבוד הרב
לאחי הקטן יש בר מצווה בתאריך העיברי יז בשבט(2.2.18) ..לצערי יש לי טיסת עבודה(28.1-8.2) ואני מאוד רוצה להיות בהעליה לתורה שלו מה ניתן לעשות בנידון האם אפשר לדחות הנחת תפילין?ועליה לתורה?
מה מומלץ
אשמח לתגובה מהירה
תודה מראש

תשובה:

שלום וברכה

קראתי בצער את שאלתך… למה בצער? אסביר לך: לדחות הנחת תפילין??? הרי תפילין יהודי מניח כל יום, מיום הגיעו לגיל 13 שנה ועד 120 שנה! התפילין הם צינור הקשר בין היהודי לאבינו שבשמים, הדבר הכי מקודש שיש לנו היום אלו התפילין! בתפילין שלנו כתוב שמע ישראל ה' אחד, כלומר הצהרה שאין לנו אדון אחר מלבד אבינו שבשמים. הקדוש ברוך הוא גם מניח תפילין כמבואר בגמרא בברכות, כמובן במהות רוחנית. בתפילין שלו כתוב "מי כעמך ישראל גוי אחד בארץ". כלומר התפילין הן כמו כריתת ברית בין יהודי לבוראו, וחלילה לנו לעבור יום אחד בלי לממש ולחזק ברית זו. כדאי מאוד להתחזק ולחזק את האח הצעיר בענין זה שיהודים בכל הדורות מסרו עליו את נפשם פשוטו כמשמעו, והיום כל כך קל לבצע זאת. מדובר במשהו קצר שלא לוקח יותר מכמה דקות ביום. לכן את חגיגת ההנחה תעשו מתי שתרצו, אבל להניח תפילין, חלילה להפסיד כל יום ויום למעט שבת וחג.

את העלייה לתורה ניתן לדחות, רק לשים לב שזה לא מפריע לילד ולהורים, הכי חשוב שהילד יבין ויפנים את החגיגיות והמשמעות של היום בו הוא נעשה גדול ואחראי למעשיו.

בהצלחה רבה ונסיעה טובה!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל