לתרומות לחץ כאן

לשבת בבר של שתיה עם גויים

שאלה:

בס"ד

שלום הרב!
עכשיו אצלנו זה סוף שנה. ובבית הספר בו אני מלמד (רוב המורים גויים), הזמינו את הצוות למקום ששותים – מעין בר שתייה- כמובן שאני בתור אדם דתי אין לי מה לעשות שם.
שאלתי היא:
אם והייתי הולך כשהכל "כשר" מבחינה צניעות וכדומה. אך השתייה (יין וכו.. אינו כשר)
האם היה מותר לי ללכת ולשתות שם קולה או שאר משקאות כשרים או שיש כאן את הבעיה של שמא יתחתן בם גם אם לא שתיתי את יינם?

תשובה:

שלום רב,

אנו לא גוזרים גזרות אחרות אם לא נאמר על כך שיש איסור משום חשש חתנות. אולם לכאורה עליך לחשוש משום איסור מראית העין, שאסור לאכול במסעדה שאינה כשרה משום מראית העין, ראה כאן. כך שאם זה נראה שאתה שותם ממה שהם שותים, יש בעיה.

 

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. עי' יו"ד סי' קי"ד ששכר אסור, ואינו מותר אלא בבית ישראל אבל בבית של גוי אסור אם לא באקראי ובעראי והפר"ח כתב שצריך ב' התנאים, והרמ"א כתב שיש מקילין בשכר שאינו של תמרים וכן המנהג והפר"ח והב"ח החמירו וכן יש מחמירים גם בשאר משקואות וכן הוא משמעות השו"ע שאסור של דבש ואינו מותר על יין תפוחם משום שאינו מצוי, ע"ע פר"ת שדן לגבי יי"ש והרבה החמירו בקאווע הייזער עי' יד אפרים שם ופ"ת בשם השאילת יעבץ והח"א כתב שירחק מזה מחמת קלות ראש.
    ובלא"ה יש כאן משום מסיבה שיש שם רוב עכ"ם שאסור גם בבית ישראל עכ"פ לשתות אפילו משקה כשר כמו שכתב הרמב"ם ועי' ערה"ש ריש סי' קי"ד א – ח שהאריך בביאור הגזירה ומקור דברי הרמב"ם בזה. וכ"כ האג"מ ע"פ דברי רש"י, ועכ"פ ודאי אין זה גזירה חדשה ולכא' פשוט שאסור לשתות עמהם

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל