לתרומות לחץ כאן

צדיקים שעלו חיים עם הגוף לגן עדן

שאלה:

1. איך גוף גשמי יכול לעלות לשמים, אם לגוף יש משקל, ויש צורך במשהו שייתן תנופה ללמעלה בדומה לחללית.?

2. באיזה אופן הם יכולים להתקיים בתור גוף, אם אין שם אוכל ושתייה ואוויר גשמיים.?

3. למה משה רבנו, לא עלה גם, אם הוא היה הנביא הגדול מכולם.?

למיטב הבנתי עלו 9 או 10 ואליהו הנביא אחד מהם.

תשובה:

שלום ידידי

מגוחך לשאול על מאורע ניסי כיצד הוא מתקיים על פי חוקי הטבע… מדובר בנס החורג מכל כלל שאתה מכיר!

מכך שמשה רבינו לא עלה עם גופו ניתן ללמוד שאין הכוונה שככל שאתה צדיק יותר כך הגוף שלך אמור לעלות איתך, הגוף תמיד אמור להשאר כאן באדמה, למעט מי שיש לו תפקיד מסויים שבעטיו הוא נזקק לעלות בגופו, כמו אליהו הנביא שחוזר ויורד לכאן בגופו לעיתים נחוצות…

הצטרף לדיון

14 תגובות

  1. ומלך המשיח בן דוד גם נמצא עם גופו בגן עדן. האם הוא היה בארץ ועלה לשמים, או שהוא נברא ישר עם גופו כאשר הוא למעלה.?

    ועניין הקיום של גוף חומרי במקום גשמי, איך זה מסתדר.? הכוונה שגוף חומרי זקוק לאוויר ולמזון גשמי. ונשמה, לא זקוקה לזה. אז איך 10 הצדיקים יכולים להתקיים עם גוף גשמי במקום רוחני, אם אין בו מזון ואויר גשמיים.?

    השאלות האלה העלתי בשיעור תורה שהייתי. והעלתי גם את הנושא של חיים על כוכבים אחרים.

    אם יש כאלה כמו הרב מורדכי אליהו, שחיים יש רק כאן. ואנו יודעים שיש חיים גם בגן עדן, שנמצאים בו נשמות, ו10 צדיקים עם גופם.

    אז מה שולל בעצם, חיים על כוכבים אחרים.?

  2. בכל דור יש אדם הראוי להיות משיח, אדם שנפטר אינו המשיח. לגבי חיים במקום אחר, הסברתי, כאן מדובר במשהו ניסי, לא טבעי, ממילא אין לזה קשר עם גלקסיות אחרות.

  3. יש משהו בעניין הזה שאמרת שחיים הם למען תכלית עם ישראל.

    שמעתי וקראתי על כתבות שבכוכב מרוז יש חיים שאמורים לעזור לעם ישראל.

    דבר אליהו הנביא על יושבי כוכב מרוז שהוזכרו בשירת דבורה: הם היו אמורים להלחם עבור ישראל בקרב אבל מרדו.
    יש להם טכנולוגיות בסיסיות של עב"מים.

    אם כך לפי כך יש לפי זה חיים בכוכב מרוז לנען ישראל. אם כך איך בכל זאת רבנים כמו הרב מורדכי אליהו ואחרים אומרים, שאין.?

  4. המפרשים שם בשופטים ה כג מפרשים שהכוונה לעיר קרובה שהיה שמה מרוז שלא באו לסייע במלחמה ולכך קללה אותם דבורה, אין לזה קשר עם כוכבים לפי דבריהם. מעניין שבגמרא מועד קטן טז יש שני פירושים בענין זה, אבל המפרשים כולם נקטו באופן זה.

  5. מצאתי את הפסקה הזאת. מה היא אומרת.

    היכן היא מרוז ומיהם תושביה? התלמוד נותן לכך שני הסברים, שאחד מהם הוא שמרוז הוא כוכב או כוכב לכת. כדברי דבורה פסוק אחד קודם לכן, הגופים השמימיים נחלצו לעזרת בני ישראל: "הכוכבים ממסילותם נלחמו עם סיסרא…". אולם נראה כי הכוכב הזה, שהיה כוכבו הדומיננטי של סיסרא, לא בא לעזרתם. וכך, האלוף ברק האשים את מרוז ואת כל יושביה. מכאן שיש יצורים על כוכב הלכת המכונה 'מרוז'.

    התלמוד נותן 2 הסברים, איך ניתן לדעת שהאפשרות של החיים על מרוז, לא נכונה.?

  6. יש כאן עירבוב של שני הפירושים בגמרא: לפי הפירוש שזו עיר סמוכה, יש תושביה, אבל לפי הפירוש שהכוונה לכוכב, הכוונה בזה היא לכוחות רוחניים שמושפעים לעולם מהקב"ה על ידי כוכבים ומזלות, כמו הבחינה הנקראת שרו של עשו וכו', ואין לזה קשר עם יצורים חיים.

  7. א)מה יקרה שהמשיח יגיע
    ב)איך נדע שזה המשיח
    ג)מי יקום בתחיית המתים
    ד)האם באמת יש משהו שעלה לשמים חי ועם הגוף
    ה)האם השם יכול להתגלות לעיני בני ישראל האם קיים דבר כזה
    ו)האם יש עוד עולם וקיימים שם צדיקים חיים או אנשים בכוכב אחר

  8. 1. הרמב"ם כתב שלא נדע עד שזה יהיה…
    2. רמב"ם הלכות מלכים פרק יא הלכה ג – ד
    ואל יעלה על דעתך שהמלך המשיח צריך לעשות אותות ומופתים ומחדש דברים בעולם או מחיה מתים וכיוצא בדברים אלו, אין הדבר כך, שהרי רבי עקיבא חכם גדול מחכמי משנה היה, והוא היה נושא כליו של בן כוזיבא המלך, והוא היה אומר עליו שהוא המלך המשיח, ודימה הוא וכל חכמי דורו שהוא המלך המשיח, עד שנהרג בעונות, כיון שנהרג נודע להם שאינו, ולא שאלו ממנו חכמים לא אות ולא מופת, ועיקר הדברים ככה הן, שהתורה הזאת חוקיה ומשפטיה לעולם ולעולמי עולמים, ואין מוסיפין עליהן ולא גורעין מהן, וכל המוסיף או גורע או שגלה פנים בתורה והוציא הדברים של מצוות מפשוטן הרי זה בודאי רשע ואפיקורוס. +/השגת הראב"ד/ אל יעלה על דעתך וכו', א"א והלא בן כוזיבא היה אומר אנא הוא מלכא משיחא ושלחו חכמים לבדקו אי מורח ודאין או לא וכיון דלא עביד הכי קטלוהו.+
    הלכה ד
    ואם יעמוד מלך מבית דוד הוגה בתורה ועוסק במצוות כדוד אביו, כפי תורה שבכתב ושבעל פה, ויכוף כל ישראל לילך בה ולחזק בדקה, וילחם מלחמות ה', הרי זה בחזקת שהוא משיח, אם עשה והצליח ונצח כל האומות שסביביו ובנה מקדש במקומו וקבץ נדחי ישראל הרי זה משיח בודאי. ואם לא הצליח עד כה או נהרג בידוע שאינו זה שהבטיחה עליו תורה והרי הוא ככל מלכי בית דוד השלמים הכשרים שמתו. ולא העמידו הקדוש ברוך הוא אלא לנסות בו רבים שנאמר ומן המשכילים יכשלו לצרוף בהן ולברר וללבן עד עת קץ כי עוד למועד. אף ישוע הנצרי שדמה שיהיה משיח ונהרג בבית דין, כבר נתנבא בו דניאל שנאמר ובני פריצי עמך ינשאו להעמיד חזון ונכשלו. וכי יש מכשול גדול מזה. שכל הנביאים דברו שהמשיח גואל ישראל ומושיעם ומקבץ נדחיהם ומחזק מצותן. וזה גרם לאבד ישראל בחרב ולפזר שאריתם ולהשפילם ולהחליף התורה ולהטעות רוב העולם לעבוד אלוה מבלעדי ה'. אבל מחשבות בורא עולם אין כח באדם להשיגם כי לא דרכינו דרכיו ולא מחשבותינו מחשבותיו. וכל הדברים האלו של ישוע הנצרי ושל זה הישמעאלי שעמד אחריו אינן אלא לישר דרך למלך המשיח ולתקן את העולם כולו לעבוד את ה' ביחד. שנ' כי אז אהפוך אל עמים שפה ברורה לקרוא כולם בשם ה' ולעבדו שכם אחד. כיצד. כבר נתמלא העולם כולו מדברי המשיח ומדברי התורה ומדברי המצוות ופשטו דברים אלו באיים רחוקים ובעמים רבים ערלי לב והם נושאים ונותנים בדברים אלו ובמצוות התורה אלו אומרים מצוות אלו אמת היו וכבר בטלו בזמן הזה ולא היו נוהגות לדורות ואלו אומרים דברים נסתרות יש בהם ואינן כפשוטן וכבר בא משיח וגלה נסתריהם. וכשיעמוד המלך המשיח באמת ויצליח וירום וינשא מיד הם כולן חוזרין ויודעים ששקר נחלו אבותיהם ושנביאיהם ואבותיהם הטעום.
    3. רק מי שהלך בדרכי ה'.
    4. היום כמה וכמה שעלו, המפורסם שבהם הוא אליהו הנביא, אבל כך היה עם חנוך כמובא בפרשת בראשית ויש מהאמוראים שכך אירע עמהם.
    5. כך היה במעמד הר סיני כידוע.
    6. לא.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל