שאלה:
איך קיימים למעשה לגבי הוצאת מפתחות ביו"ט אם מותר לו לצאת עם כל המפתחות שהן על הטבעת, או שמוכרח להסיר אלו שאין צורך לו. דהג"מ פסק להחמיר והח"ח במחנה ישראל (לא:ב) נראה דמיקל (הובא דבריו במחזה אליהו ס' ל"ה). ולכא' מה שכתב המחזה אליהו נכון בתרץ ראשון של הר"ן (ביצה ט:) אבל לא בתרץ שני. והאג"מ עצמו אזל בשיטת הר"ן ואעפ"כ החמיר (ולכא' בשש"כ בפל"ג מסופק בנידון אחר כעין זה). אם אמרינן ספק לחומרא בכגון דא?
תשובה:
שלום וברכה
המנהג לכתחילה שלא להוציא אלא את המפתח הנצרך לו, ראה הלכות המועדים פרק ה סעי' ט בהרחבה.
יום טוב.