לתרומות לחץ כאן

צלחות פורצלן בשריות בתנור חלבי

שאלה:

יש לי 2 טוסטרים אובנים. אחד חלבי ואחד בשרי. ובכלים יש צלחות זכוכית ופורצלן. הנה דוגמה לצלחת פורצלן דומה למה לאלה שיש לי בבית. https://mistral.co.il/media/gural-porselen-lizbon-flat-plat-liz16du00.jpg

את הצ'יפס אני עושה בטוסטר החלבי, והיו מקרים שהייתי שם את הצ'יפס בצלחת הפורצלן שהוא הושמשה למאכלים בשריים. אף פעם לא חשבתי על זה שפורצלן תופס חלבי ובשרי. ובטוסטר החלבי כבר יצא לחמם פיצה. והצ'יפס החם מהטוסטר הבשרי הוגש בצלחת הפורצלן הבשרית. אף פעם לא חשבתי על זה. מה הדין של הצ'יפס בדיעבד, ומה דינו לכתחילה.

חמור מזה, היום הצ'יפס לא, היה חם. והכנסתי את צלחות הפורצלן הבשריות לתוך הטוסטר אובן החלבי. מה דינם של הצלחות ושל הטוסטר אובן.? ומה דינו של הצ'יפס בדיעבד.

הצלחות כמובן היו רחוצות ללא זכר כלשהו של מאכל בשרי, וכמובן שהצלחות לאחר הארוחה הבשרית, נשטפו כמובן במים ובסבון.

תשובה:

שלום רב

מאכל פרווה שהוכן בתנור חלבי מותר להניח על צלחת בשרית, לכתחילה אם התנור לא היה נקי יש להמנע, אבל בדיעבד ניתן להקל.

אבל צלחת פורצלן בשרית שהכנסת לתוך תנור חלבי שאינו נקי, ושי בו שיירי חלב, לדעתי אין לה הכשרה. אם התערבה עם שאר הצלחות בדיעבד יש להקל לאחר 24 שעות.

הצטרף לדיון

5 תגובות

  1. יש לי בבית כמה צלחות פורצלן, ואינני זוכר באיזה מהם הונחו מאכלים בשריים. ויותר מזה, לעיתים אימי חיממה את המאכל הבשרי בטוסטר הבשרי. רק אינני יודע אם יצא לה לחמם את המאכל הבשרי באחת מצלחות הפורצלן. כי יש לנו גם צלחות זכוכית, ולכן לא בטוח ב100 אחוז שיצא לה לחמם בצלחות הפורצלן.

    מה שבטוח שכבר יצא לי ולאחי לאכול בצלחות הפורצלן האלה.

    וכמובן כאשר יצא לי בשתיים מהם לחמם בתנור החלבי, הצלחות הבשריות היו נקיות לחלוטין. והטוסטר מבפנים נראה נקי. כלומר לא ניכר בו שבעבר חוממה בו פיצה.

  2. עוד שאלה של אחי. האם הצלחת פורצלן הבשרית, שאמנם היתה נקיה לחלוטין שהוכנסה לתוך טוסטר אובן חלבי. ובאף אחד, מהם לא ניכר סימן של בשר במקרה של הצלחת, וחלב במקרה של הטוסטר אובן. השאלה היא כזאת. אם הצלחת התערבבה עם אחרות אז יש להקל אחרי 24 שעות. אבל הטוסטר ידוע שזה הוא עצמו, אז אחי שואל מה דינו של הטוסטר אובן.?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל