לתרומות לחץ כאן

הוציא מחברת הביטוח יותר ממה שמגיע לו

שאלה:

לכבוד הרבנים שלום רב. אדם שתבע בבית משפט חברת ביטוח עקב תאונה ולאחר שזכה בפיצוי כספי גדול לבו נוקפו שמא זה לא מגיע לו יען כי הוא סבור שהפגיעה לא היתה ממשית ורק עורך דינו הגדיל את סכום התביעה עד לב השמים. הכסף כבר ניתן ובהתיעצות עם מורה הוראה הבקי בדיני ממונות נאמר לו להשתמש בכסף לצרכי רבים אם לבו נוקפו שהרי בדין תורה נראה שחלק מזה ודאי היה ניתן לו. ועוד, שאם יסרב לקבל את הכסף הדבר יחזור אליו בצורה הפוכה שהרי יהיה נראה כאילו הוציא כסף במרמה ואז פגיעתו תהיה גדולה. מה עליו לעשות?

תשובה:

שלום וברכה,

שימתין לקבל את כל הכסף, ואח"כ יחזיר לחברת הביטוח את החלק שחושב שלא מגיע לו. [עשיית צורכי רבים אינה השבה מעולה, ועדיין חייב לצאת ידי שמים. וכשיודע מיהו הבעלים, לא ברור שעוזר.]

על עצם השאלה אם יש כאן גזל: תלוי, אם העו"ד הוסיף נזקים והוצאות שלא היו, שזה ודאי גזל. [נראה לי שעו"ד לא יכול לעשות זאת כיון שניתן לבדוק את עוצמת התאונה, ואת התיקונים]. אם העו"ד סיפר על התאונה כמות שהיא ורק דברים שהיו בלי תוספת נזקים, אך סיפר בצורה של מוחשות הכאב, ועוגמת נפש המרובה, ותיקונים שהיו צריכים, בלי להוסיף נתונים שלא היו, מותר לקחת את הכסף שפסק הבית משפט. ועל דעת כן התחייבו חברת הביטוח, שכל סוגי תביעות שיפסוק הבית משפט מתחייב לשלם.

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל