לתרומות לחץ כאן

רגשותיה של אישה ואמא

שאלה:

לכבוד הרב . אני נשואה == שנה . מההתחלה הבעל שלי לא ידע לכבד אותי. אצלו הזוגיות אינה שווינית. אשה עושה רצון בעלה. כלומר אין לי מקום בהחלטות . תפקידה לגדל ילדים ולתת לאבא ללמוד תורה. מהפחדים שלו שמה לא יכבדו אותי נוח לו לשים אותי במקום הנמוך . לצערי הרב בהתחלה ניסיתי להסביר. אני אדם טוב שלא אוהב מלחמות. לדוגמא הוא החליט שהוא שומר ערוב אז מעתה אני אסחובאת העגלות ואת כל הציוד. בשבת הוא דואג לשבת בכסא שלו בכלל לא מסתכל אם אני ישבתי . אם אני אומרת משהו לילדים אז הוא אומר האמא המטומטמת שלכם. אם קורה משהו בבית ישר מאשים אותי . כשגדלו הילדים נכנעתי. חשבתי שהילדים יבינו כמה אמא עושה בשבילם. אני נלחמתי לעשות להם ימי הולדת להוציא אותם לטיולים שנראה כמו משפחה רגילה. ותמיד למרות איך שהוא דיבר אלי אמרתי להם לכבד את אבא שלהם. גם שהוא החליט לחזור בתשובה הוא קבע לכולם וגם לי ואני שתמיד שמרתי שבת הפכתי להיות עוד יותר בזויה. היום לאחר == שנה הכאב שלי עצום יותר. כי אם חשבתי שהילדים יכבדו אותי על על מה שעשיתי למענם אני מגלה שהם כמו אבא שלהם חושבים שאני חיבת להם ואם לא אני לא אמא בכלל. לאחרונה החלטתי לקום ולדרוש את כבודי כאמא. והחיים הפכו גהנום. אני חוטפת מכות מהילדים שלי. צעקות העלבות הם קוראים לי אמא סוג ב. והכל בגיבוי האבא שלהם. שאומר להם אמא שלכם חולת נפש כמו אמא שלה בדיוק. הוא אומר לי מגיע לך שהם מרביצים לך. הסבל שלי הוא בלתי יתואר. אני זועקת להשם בכאבי. לא יודעת מה לעשות . יש לציין שאני אדם מלומד עם תארים ועוסקת בעבודה מכובדת ובעבודה יש לי כבוד והערכה. אני לא מצליחה להבהיר לבעל שלי שכבוד של הילדים בא כשהם רואים איך אבא מכבד אמא. אני שבורה וחסרת אונים. אשמח לייעוץ או הכוונה. אני פשוט לפני התמוטטות עצבים.

תשובה:

שלום רב,

חבל מאד שבזבזת שנים כה יפות בלי לגשת לייעוץ מתאים. גם אדם לא מקצועי במיוחד יכול לומר לך שהילדים יהיו קופי של ההורים, אם האבא מתנהג כך, כנראה שכך יתנהגו הילדים שלו. לא תמיד זה כך, אבל הרבה פעמים זה כך, וחבל שאת סובלת כל כך הרבה, הן מהבעל והן מהילדים. מכה אביו ואמו מות יומת כתוב! אז הצדיק שחזר בתשובה עוד אומר שטוב שהילדים מרביצים לך?! ממש לא נתפס (אני לא נכנס כעת לסוגיה עם זה בגדרי האיסור או לא).

אבל אף פעם לא מאוחר. כדאי לך מאד ללכת לייעוץ שייתן לך הכוונה שיתנו לך כוחות כיצד להתמודד עם המצב שהבעל יצר, אין שום סיבה שתמשיכי להיות שק החבטות שלהם. לפי דעתי כדאי לך לכתוב מכתב אישי לילדים ובו תפרטי את מסכת הקשיים בעברת משך השנים, ולכן את מבקש ממהם שיפעילו קצת את הראש ואת הזכרון וינסו להבין אותך מדוע את מסרבת עכשיו להיות שק החבטות של הבעל. לאישה יש גם רגשות וחייבים להתחשב בהן גם הבעל ובודאי גם ילדיה שחייבים בכבודה!

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל