שאלה:
1) מי שרואה באמצע פסוקד"ז שלא יספיק לומר ק"ש עם הציבור בזמנה, ולכן הוא אומר ק"ש אז, האם יש לו לומר "ברוך שם" וגם "א-ל מלך נאמן"?
2) מי שבדרך כלל "משתדל" לומר ק"ש בזמן של המג"א (בתורת חומרא, הוא לא חושש מעיקר הדין, דס"ל שהעיקר כשיטת הגר"א), האם יכול להפסיק באמצע פסוקד"ז לומר ק"ש בזמן של המג"א?
3) מהו לומר ק"ש באמצע ברכות ק"ש (כשאין לו זמן למהר בברכות ק"ש ולהספיק הכל בזמנה), האם מותר לו לומר ק"ש אז? כל ג' פרשיות?
תשובה:
שלום וברכה
- באמצע פסוקי דזמרא, אם רואה שעובר זמנה יאמר ללא א-ל מלך נאמן אבל עם ברוך שם. ראה משנה ברורה סי' נא ס"ק י.
- מסתבר שגם מותר לומר אף שלא מצאתי לזה מקור מפורש.
- גם באמצע ברכות ק"ש מותר ראה בהרחבה בסי' סו שלכל מצוה עוברת טלית ותפילין וכו' ועניית אמן מותר לענות בברכות ק"ש [ראה שם החילוקים בין בין הפרקים לאמצע פרק] וכל שכן לקיום מצוה דאורייתא. ואפילו ג' פרשיות כיון שזה חיוב גמור.