לתרומות לחץ כאן

צירוף מאכלים לקביעות סעודה

שאלה:

שלום לרב האם אדם שאכל פיצות ורוגלך מצטרף לקביעות סעודה?

תשובה:

שלום וברכה

בודאי מצטרף. כל מיני המזונות מצטרפים, למעט בלינצ'עס שנעשים בבלילה רכה מאוד, או מאכל מבושל כמו פסטה במים. כמו כן במצבים מסוימים גם שאר מאכלים מצטרפים עם המזונות לשיעור קביעות סעודה, וזה מכשול מצוי במסיבות שאוכלים הרבה מזונות יחד עם סלט וכדומה ולא שמים לב שהכל מצטרף לקביעות סעודה. המנהג כפי שהורה הגרי"ש אלישיב, שגם אשכנזים ששיעור קביעות סעודה אצלם גדול, ולא די בג' ד' ביצים אלא בשיעור שרגילים לאכול כארוחה, אם אכלו ד' ביצים מזונות שזה בשיעור הגר"ח נאה בס"ה 200 סמ"ק ואכלו עוד שאר מאכלים ופירות, זה כבר קביעות סעודה! אלא שסבר להקל שאם לא אכלו ד' ביצים שאר המאכלים אינם מצטרפים, ולדעתו הלכה זו אינה נוהגת כל כך ב=לספרדים שבלאו הכי בד' ביצים זה כבר קביעות סעודה מבחינתם. ראה בכל זה בהרחבה במשנה ברורה בסי' קסח סעי' ו.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. שלום
    השאלה היא לגבי הד' ביצים עצמם בלי צירוף כל האוכלים [נניח שאוכל רק מזונות לפי הספרדים). האם סוגים שונים של פה"כ מצטרפים. דבר זה לא מפורש שם בשו"ע ובמ"ב.
    ניתן להבין שכל הסוגים מצטרפים אבל ניתן גם להבין שאותה פה"כ כאשר קובעים עליה היא מקבלת חשיבות של לחם וכאשר יש הרבה סוגים אין אחד מהם שמקבל חשיבות לחם

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל