שאלה:
יש לעיין במי שקורא ק"ש על המטה, והוא כבר קרא ק"ש לשם חובה, אם כוונה בפסוק ראשון (בק"ש עה"מ) מעכב, ואם צריך לחזור היכא שלא כוון.
יש לציין אשי ישראל (פ"כ הערה ל"ו).
תשובה:
אין צורך לחזור, כיון שאינה אלא לשמירה ולא לצורך קבלת עול מלכות שמים, וככל הפסוקים שנאמרים אז לשמירה, אלא שאם קרא קריאת שמע בערבית לפני זמן רבינו תם, ראוי שיכוין לצאת ידי חובה, לקיים מצותו גם לשיטה חשובה זו.
האם ה"ה כשכבר קרא ק"ש לפני התפילה ובזמן תפילה חוזר וקורא (אחרי זמן ק"ש) כדי לעמוד להתפלל מתוך דברי תורה, שאין צריך לחזור בשביל חסרון כוונה בפסוק ראשון?
מסתבר שבזה יש להחמיר, שכן שם בסופו של דבר המטרה קבלת עול מלכות שמים.
השאר תגובה