לתרומות לחץ כאן

משכיר שדורש מהשוכר להתקין טיימר בבוילר

שאלה:

דיירים ששוכרים אצלינו יחידת דיור בחודש האחרון שכחו פעמים לכבות מפסק חימום מים של דוד שמש וכתוצאה של חימום יתר צינור של הדוד נמס. האם אני יכול לדרוש מהדיירים להתקין על חשבונם טיימר על המפסק שלא יאפשר חימום מים יותר מזמן מוגבל או שאני חייב לשלם על זה?

תשובה:

שלום רב,

אם התקנת טיימר לא מוכרחת ולא מקובל, ברור שאין לחייב את השוכר להתקין כדי למנוע נזק. ומשכיר שרוצה לשיהיה טיימר עליו לעשות זאת.

אם המקובל להתקין טיימר שלא ינזק הבויילר, חובת המשכיר להתקין, כדין כל תיקון אומן הנצרך בדירה, שחובת המשכיר לתקן. והשוכר יכול לכפות את המשכיר להתקין.

בהצלחה.

נימוקים:

לא ניתן לחייב את האדם להרחקת נזיקין מעבר למה שקבעו חכמים. ואם הרגילות לחמם מים גם כשאין טיימר, לא נחשב לשכיח היזק, ולא ניתן לחייב את השוכר על כך.

אם המקובל להתקין טיימר מבואר בשו"ע חו"מ סימן שיד שכל מעשה אומן חייב המשכיר. ואם התקלקל חייב המשכיר לתקן, ולא כמבואר ברמ"א שם. ראה עלון המשפט גליונות 84 85

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. לכבוד הרבנים שליט"א חושב אני שהבעיה היא ככל הנראה בתרמוסטט או שאין או שהוא תקול באם היה תרמוסטט תקין הרי שלעולם לא היה ניזוק הצינור מה גם שצינור שנמס ככל הנראה אינו תיקני ולכן נלע"ד שבעל הדירה אמור לדאוג לדברים פשוטים אלו יורו הרבנים בדבר ונשמע אנן

  2. שלום,
    נכונים דבריך, נראה שהמערכת לא תקינה. והנזק לא בא בגלל השוכר, ולכן יש לבדוק את סיבת הקלקול, ואם בגלל שהבוילר לא תקין, יש לחייב את המשכיר בתיקון.
    ויש לדון אם השוכר מתחייב לשלם על הקלקול כשבהע"ב לא סיפק בוילר תקין
    בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל