לתרומות לחץ כאן

האם ניתן לדרוש פיצוי בגין הרחבת מרפסת שתחשיך את דירתנו

שאלה:

שלום,
השכן שלנו בדירה העליונה קיבל אישור מהעיריה לבניית מרפסת (אנחנו התנגדנו אך זה לא עזר כי מדניות העיריה היא לאשר באופן גורף את בניית המרפסת הזאת. אם הוא יבנה את המרפסת הדירה שלנו תוחשך באופן משמעותי וכמו כן יצטמצם שטח הסוכה. כדי לבנות את המרפסת שלו הוא צריך להציב את הפיגומים בגינה שלנו. אנחנו הסכמנו בתנאי שידובר בינינו על פיצוי בגין החשכת הדירה אך הוא טוען שמכיוון שהעיריה אישרה לו הוא לא חייב לנו דבר ואף לא פיצוי.
א. האם זכותנו לבקש את הפיצוי אם נאפשר לו להציב את הפיגומים בגינה שלנו?
ב. הוא רוצה להזמין אותנו לדין תורה. האם אנו חייבים ללכת?

תודה רבה!

תשובה:

שלום רב,

אם יש לו תביעות ממוניות נגדכם זכותו לתבוע אותכם לדין תורה, ואתם צריכים ללכת לדון בב"ד. מאחר ואתם הנתבעים זכותכם לבחור באיזה ב"ד לדון.

על עצם השאלה, יש צד גדול שאם התחייב לשלם פיצוי על הנזק שגורם, שחייב לשלם, למרות שקיבל אישור מהעירייה, ולכן כדאי שתעלו את הנושא לדיון.

בהצלחה רבה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. מחילה, התשובה לא מספיק ברורה. כרגע אף אחד לא התחייב לשלם פיצוי. זהו גוף השאלה: האם הוא חייב לשלם לנו פיצוי כספי על האפלת הדירה שלנו? והאם זהו עילה מספקת לעכב על ידו לבנות על הצד שלא יסכים לשלם?
    תודה רבה.

  2. שלום רב,
    כאשר מתברר שטענת האפלה צודקת ניתן למנוע ממנו בב"ד להרחיב, אבל לא ניתן לחייבו בפיצוי כספי. לרוב טענות האפלה לא תכפים בב"ד, רק במקרים מסוימים.
    אם אתם כבר מדברים על התדיינות בב"ד כדאי שתעלו את כל הנושאים בדיון. גם כאשר יש בידו אישור מהעירייה, ניתן לבקש בב"ד למנוע את ההרחבה, כאשר הטענות מתקבלות בבה"ד.
    בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל