שאלה:
ראיתי שנחלקו הפוסקים אם הלבנת פנים זה יהרג ואל יעבור ולא מצאתי את העיקר להלכה. מה נפסק להלכה? אם אפשר מקורות
תשובה:
שלום וברכה
בשערי תשובה לרבינו יונה שער ג אות קלט כתב שיש בזה יהרג ואל יעבור, וכפי שאמרו חכמים מוטב לאדם להפיל עצמו לכבשן האש ואל ילבין פני חברו ברבים וכו'. וכן נקטו להלכה הפרי חדש בס' מים חיים על הרמב"ם יסודי התורה פרק ה, ופרי מגדים סי' קד. וכ"כ בס' מתן שכרן של מצוות תאומים חקירה ח. אמנם בדעת הרמב"ם יש שכתבו שאינה בכלל יהרג ואל יעבור, ראה נחל אשכול עמ' 118, חבלים בנעימים א סוגיא יא, וכן נראה במאירי סנהדרין יא ב ועוד.