לתרומות לחץ כאן

קדיש יתום-בשכר

שאלה:

שמעתי ש…בספרי ההלכה נכתב, כי מן הראוי שאמירת הקדיש תהיה בתשלום. והסיבה היא, ע"י התשלום אמירת הקדיש 'שייכת' לקרוב המשפחה, ודווקא כך מזכים את נשמת הנפטר שזכתה להשאיר אחריה דור ישרים מבורך.
מהם המקורות לכך?

תשובה:

שבוע טוב,

לא מכיר מקום שכתוב שם כך. אני גם מתקשה להבין מדוע כתבו כך. אין בזה כל היגיון. אם אדם מבקש מחברו שיאמר בקביעות קדיש ע"ש אביו והוא מכוון ע"ש אביו של חברו, מה החסרון? אלא שבדרך כלל משלמים לאותו אדם גם כי זה ראוי לשלם לו שכר טרחת המחוייבות שהוא לוקח על עצמו יום יום. וגם כדי שבאמת יהיה לו מחוייבות לעשות זאת.

 

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. שאלת בירור-למען האמת,נתקלתי בזה באתר של חב"ד באינטרנט…בכל אופן:
    האם הנני רשאי לעשות זאת,ללא חשש כלשהו…? האם עניין זה מקובל בשמיים??

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל