לתרומות לחץ כאן

רצועות שחורות משני צדדים

שאלה:

מה שהטעם שיש "מהדרים" להשחיר גם צד הפנימי של הרצועות? האם זה מפני: א. שיטת הרמב"ם (הו"ד במשנ"ב סי' ל"ג ס"ק כ"א) שיש מצוה לשעות כן לנוי, או ב. שיטת הפמ"ג (הו"ד בבאה"ל שם ד"ה מבחוץ) שאם מתהפך הרצועות במקום היקף הקשר שיהיה עדיין כשר, או ג. שאם מתהפך הרצועות שהם לפניו שיקיים את המצוה שצד השחור יהי לחוץ גם שם, וכדמבואר במשנ"ב (סי' כ"ז ס"ק ל"ח) [עכ"פ לפי שיטת הפמ"ג הנ"ל שצד השחור לאו דוקא מצד השיער]? האם יש טעם אחר למה "מהרים" כן? האם הידור זה רק בשל ראש או גם בשל יד? האם ראוי לנהוג כן?

תשובה:

שלום וברכה

האמתשהסיבה לכך אינה מאף אחד מהטעמים שהזכרת, שהרי אין הלכה כשיטות אלו… הסיבה היא פשוטה, כדי שגם אם יתקלף מעט צבע כפי שמצוי עדיין הרצועה תשאר שחורה, לכן זה לא נעשה באופן של צביעה משני צדדים, אלא כל הרצועה שרויה היטב בצבע וספוגה בו, וכל מה שתגרד עדיין ישאר שחור.

ערב טוב.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. האם כדאי לנהוג כן? האם יש סיבה שלא לעשות את זה? האם יש סיבה שלא לעשות דבר שלא עשו אבותינו מעולם? אבל אולי ראוי לעשות כן כדי שלהוציא עצמו משאלות בקילוף וכו'…

  2. שמעתי שהרב אלישיב לא היה ניחא לו מהחידוש הזה מהטעם שהזכרת, אבל אני הזמנתי כאלו לבני מתוך מחשבה שנערים צעירים לא תמיד שמים לב לקילופים ולמה לא..

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל