שאלה:
כתב משנה ברורה (סי' רע"א ס"ק א') לענין קידוש בליל שבת, שאם אינו תאב לאכול, יכול להתין לאכול עד שירעב, שכבר זכר את השבת בתפילתו בבית הכנסת ויוצא בזה המצות עשה דאורייתא להרמב"ם. אמנם יל"ע בזה היכא שאשתו עדיין לא התפללה, הרי גם היא חייבת בקידוש, והיא עדיין לא הזכירה שבת וכו', וא"כ לכאורה צריכים לקדש מיד בגללה?
תשובה:
שלום רב,
אכן, אם היא עדיין לא התפללה ואינה מתפללת כלומר, היא יוצאת את הדאורייתא רק ע"י הקידוש, הוא צריך לעשות ולא לדחות בשבילה. ראה שם בהמשך דבריו כתב המשנה ברורה שאם יש לו אורחים או משרתים או משום שלום בית שלא יאחר את הקידוש גם אם אינו רעב. נכון הוא לא מדבר מצד חובת קידוש שלהם, אבל מן הסתם הם גם התפללו.