לתרומות לחץ כאן

כיצד אפשר לאכוף את הבעל לתת גט

שאלה:

כיצד ניתן לאכוף על הבעל לתת גט היות ובי"ד החליט שעליו לתת?
היכן ניתן לקרוא על הלכות לאשה גרושה?
תודה

תשובה:

שלום רב,

ישנם שלשה מצבים. יש מצב שהאישה רוצה להתגרש ואילו הבעל אינו מעוניין להתגרש, ולא ניתן לאכוף את הבעל לתת גט כלל, ובמצב כזה, האישה רק יכולה לנסות לשכנע אותו, בדרכים כאלה ואחרות שיסכים לתת גט, משום שגט ניתן רק מרצונו של הבעל.

יש מצב קיצוני, שבי"ד פוסק שהבעל חייב לגרש ואף ניתן לאכוף אותו להתגרש. אז בי"ד יכול גם להכניס אותו לכלא עד שיאות לתת גט, אולם אלו מקרים קיצוניים, וצריך שיווצר מצב שעפ"י הלכה הוא מאלו שכופין עליהם לתת גט. (וגם לכל הדעות. משום שאם יש מחלוקת בפוסקים האם במקרה הספציפי הזה ניתן לכפות או לא, הדין הוא שלא כופין (ראה כל זה בסי' קנד).

ויש מצב ביניים, שזה אני מעריך קיים במקרה שלך, לפחות בשלב זה, שבי"ד אינו כופה אלא פוסק שהוא "חייב לתת גט" במקרים כאלה לא ניתן לכפות אותו (כלא וכד') שיתן גט, אלא ניתן להטיל עליו סנקציות מסויימות עד שיאות לתת גט, לדוגמא, פסקי הדין מדברים על שורה של דברים שהמדינה מעניקה לאזרחיה, שאפשר לבטל לו אותם, כמו רישיון עסק, דרכון, ואולי אפילו רשיון נהיגה, בקיצור, לאט לאט די סוגרים עליו עד שיתן גט. אבל צריכים לשים לב, שאם הוא דורש מעט כסף מסיבה כזו או אחרת, לפעמים בית הדין יכול לפסוק לטובתו ברמה מסויימת, כדי שלא להגיע לחיוב גט (כך דעת המהרשד"ם).

לשאלתך כיצד את יכולה לקרוא על הלכות לגרושה. את יכולה להכנס לאתר במאגר השו"ת יש שם מאות תשובות לשאלות שונות בנושא של גירושין (ראי כאן).

בהצלחה

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל