לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

מכירה ע"י אתר אמאזון בשבת

שאלה:

שלום להרב,

שאלה: ילמדנו רבינו על דבר של מכירה באינטרנט באתר אמזון (Amazon) שיש אפשרות למכור שם באופן שאתה שולח להם את החפצים שלך שתרצה למכור, והם מקבלים כפקדון והם ימכרו לך תמורת אחוזים שגובים על זה והבעלים אינם צריכים לעשות כלום רק יקבלו הכסף כשימכר, אולם באופן זה שקוריאם Amazon FBA (fulfilment by Amazon כפי מה שתיארתי לכם, הם ימכרו 24/7 דהיינו מתי שירצה הקונים וגם הם שולחים את החפץ שנמכר בשבת להקונים, והם עצמם משלחים מוצרים בשבת לביתם כיון שיש משלוח פרטי שליהם.

והרי צדדי הספק כך האם זה דומה לאדם שנותן סתם שכורה לגוי ואומר לו מכור זה וקח לך ריוח והבא לי כספי, דהיינו על דעת עצמו יעשה מתי שנוח לו או אולי לא כיון שמראש מפורש שקח האופן שיטפלו ואי אפשר לומר להם אך אל תמכרו בשבת, שרצונם למכור הכי מהר ולרויח הכי שאפשר, מ"מ אתה יודע מראש שיעשו אף בשבת אם יזדמן.

או צד שני כיון שעושים על דעת עצמם ואתה לא פירשת ממש אף בשבת ולא נח לך כלל וכיון שתחת יד הגוי והוא דומה כאריס מה שיעשה לו בשליחותך יעשו. וגם נגיד שלא יהיה היכר שיש ערוב יהודי במכירה זו כגון שמופיע שם החברה בעלה המוצר וכתובים שם שהם המנהלים והשולחים החפץ, כי הלוקחים מרגישים יותר בטוח לקנות חפץ שבא מן האוצר האתר ושהם יטפלו בכל אף אם צורך חזרה של המכר, שהרי כשקונים מן הבעל חפץ תמיד יש חשש מה יהיה השרות אם טוב או לא ומה לגבי חזרה במקרה שלא שמחים וכו' ומרגישים יותר נח לקנות מוצר של חברה שנפקד אצל אתר אמאזון.מ"מ האתר מראה בפירוש מי החברה שמוכרת ושהם רק עושים השרות של טיפול המכריה ומשלוח.

או כיון דאמרינן דיש שליחות בגוי לחומרא גבי שבת זה יכול להיות בעיה? ולא דומה מכונת מכירה קולה וכדומה כיון שיש משלוח בפועל בשבת, שחברה זו דוקא יש גם משלוח שלכם שמשלחים המוצרים בשבת.

תודה ברכה והצלחה

תשובה:

שלום רב

כיון שרוב הפונים הם גויים יש להקל, כאשר לא ניתן לסגור בשבת או שהסגירה כרוכה בהפסד משמעותי גם ביחס לשאר ימי השבוע.

ראה כאן תשובה נרחבת בענין זה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל