לתרומות לחץ כאן

תלמידים שלא באים בתמידות מה לעשות?

שאלה:

שלום להרב,

שאלה: יש לי ב' תלמידים שהייתי מחזק אותם ומלמד אותם בלילה שעה בסוף סדר אחרון שלי, א' יש לו קצת בעיה בבית ועסוק ולא בא עוד, ואחד הכל בסדר אבל לאחרונה נראה קצת עסוק ובא רק פעמים בשבוע ויש שבוע שרק פעם אחת.

הסתפקתי על מה לעשות, בשביל שחבל לי לשב לפעמים לבד וללמוד לבד, יש לי חבר טוב מאוד שהיה לי חברותא כשהיינו לומדים בתכנה של רבנות ביחד, והייתי יכול ללמוד איתו לימוד יותר מתקדם במקום ללמוד לבד, אולם הסיבה כשלדעת בדיוק מה לעשות היא שהשני הבחורים לא מדברים אנגלית טוב ואני מדבר שפתם ויכול ללמד אותם בשפתם ובלדי בעיר אין אף אחד שילמד אותם בשפתם, והם מאוד מתחילים בלימוד וזקוקים להרבה עזרה, ולא' מהם לפחות יש הרבה רצון והוא מעניין ללמוד הבעיה שלו היא לקבוע הלימוד.

לכו לא בטוח מה הדבר הטוב לעשות, שאם אעזוב אותו לא ילמוד, מ"מ באופן שכעת נמצא הלימוד קשה לו להתקדם כי צריך לפחות ג' פעמים בשבוע, וגם לא כ"כ נעים לי לשבת לבד. אני יכול לנסות לפחות לקבוע ב' ימים איתו וללמוד עם החבר בשאר ימים.

מ"מ אשמח לשמוע עצה מכם שיש הרבה שנים נסיון ממני.

ברכה והצלחה

תשובה:

שלום וברכה

ודאי אין כל טעם שתשב כל השבוע לבד כדי שמידי פעם יבואו, יש לשוחח איתם שיקבעו זמן מסויים מוגדר ןקבוע ויעשו זאת ברצינות, זה חשוב גם לך וגם להם. כאשר הם יראו שהזמן שלך חשוב, הם יבינו שזה הזדמנות בשבילם וזה משהו יקר וחביב, כאשר הם רואים שהזמן שלך הפקר הם מזלזלים…

בהצלחה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל