לתרומות לחץ כאן

כביסה רטובה בין השמשות – מוקצה

שאלה:

בגדים שהיו במכונת כביסה כל בין השמשות וגם התכבסו בזמן הזה, מותר להוציאם ממכונת הכביסה בלי לתלות?
נוהגים לפי פסקי מרן הגר"ע זצל ועדת הספרדים

תשובה:

שלום וברכה

בגדים אלו הם מוקצה לגמרי, כיון שלא היו ראויים ללבישה, ואסור היה בן השמשות לטלטל מחשש שמא יסחטנו [וכל שכן כאשר המכונה פעלה שאז היה בזה איסור כיבוי ומממילא זה הוקצה בבין השמשות] ואסור לטלטל אותם בשבת.

מקורות:

משנה ברורה סי' שח ס"ק סג. במקרה שהכביסה כבר היתה בחוץ החזון איש חלק על המשנה ברורה והקל בזה, כיון שבשעת הדחק מותר ללבוש בגד רטוב וממילא סבר שאינו מוקצה, אבל כאמור המשנה ברורה אוסר ואין להקל כנגד דבריו. ראה ארחות שבת ח"ב עמ' רד. כמו כן כאן שזה היה במכונה לכל הדעות אסור.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. מחילה, לקחתם את ההלכה לכיוון של המ"ב והרב עובדיה חולק עליו ולא מסכים. ומה זה אין לחלוק עליו הכל כדדרכה של תורה. אין כאן גזירה שמא יסחוט כי המכונה עושה סחיטה. והרב עובדיה מתיר לטלטל בגד שהיה רטוב ולח בבין השמשות שהיה תלוי על החבל, כשהתייבש בשבת.

  2. לכאורה דין בגד שהיה רטוב בבין השמשות כדין נר שהיה דולק בבין השמשות ודעת השו״ע שנר שהיה דולק בבין השמשות כיון שהוקצא בבין השמשות הוקצא לכל היום אף על פי שידע שהנר עשוי להתכבוד והוא הדין לעניין בגד רטוב שלא היה ראוי ללבישה בבין השמשות אמרינן מיגו דאיתקצאי לבין השמשות איתקצאי לכולא יומא. אשמח לקבל תגובה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל