לתרומות לחץ כאן

קיצורי דרך ביהדות

שאלה:

שלום כבוד הרב יש לי שאלה
שמעתי באנטרנט ששעה אחת או מצווה אחת שעושים בשבת נחשב כמו 1000 מצוות שעושים בחול
ושמעתי בשיעור של הרב יוסף מזרחי באנטרנט שאם בן אדם שומע שיעור שנמצא ליד הבית שלו באנטרנט או שהוא הולך לשיעור ליד הבית שלו לשיעור עם 10 אנשים אז זה נחשב כאילו שהוא למד 10 שעות,כלומר מקבל שכר על המצווה של שעה כפול מספר האנשים מאחר שכל בן אדם משתתף בשיעור הוא למעשה מקיים את השיעור כי אם יש רב שיושב בחדר לבד ויראה שאף אחד לא הגיע לשיעור לא היה שיעור ולכן כל אדם שמגיע לשיעור למעשה נחשב שהוא הקים את השיעור כי אם כולם היו יושבים בבית ורואים את השיעור באנטרנט ולא הולכים לשיעור לא היה לרב קהל ולא היה שיעור,ולכן השכר של האדם מוכפל בכמות האנשים שבאים.
אם ככה יש לי שאלה
אם יש שתי אנשים אחד מהם זה אברך שלומד כל יום בשבוע 8 שעות בשבוע כל יום בשבוע ביחיד מתוך ספר כולל בשבת
ויש בן אדם אחר שכל השבוע לומד רק שעה אחת וביום שבת הולך לשיעור עם 30 אנשים
האדם שלומד רק שעה אחת בכל יום בשבוע לומד בשבוע 6 שעות בימי החול וביום שבת לומד שעה אחת עם 30 אנשים שזה נחשב לו שלמד 30000 שעות בימי חול,כלומר נחשב שלמד 30 שעות עם האנשים שישבו איתו וכפול 1000 בגלל השבת
לעומת זאת האדם שלומד כל יום 8 שעות בקביעות יודע יותר אבל לומד 64 שעות בימי החול ונחשב כאילו שלמד 8000 שעות בימי החול בגלל שלמד 8 שעות בשבת
אם ככה למי יש יותר שכר ומי עדיף יותר?

תשובה:

צריך לדעת דבר מאוד יסודי: יש דברים שכתוב עליהם שנחשב כמו דבר פלוני וכו', כגון השתתפות בפדיון הבן שהיא כמו פ"ד תעניות או הדוגמאות שהזכרת. חובה להבין שבחיים אין קיצורי דרך!! לימוד התורה מזקיק עמל רב, גם אם בבחינה מסוימת יש מעלה כמו 1000 שעות, עיקר השכר שכל אדם מקבל הוא על העמל האישי שלו, ובודאי שכרו של אותו אברך שהזכרת גדול לאין ערוך בכלל  עם שכרו של חברו שרק הולך לשיעור רב משתתפים…

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל