לתרומות לחץ כאן

מסייע ביד עוברי עבירה – רישום במשחק כדורגל בשבת

שאלה:

אני לא אכנס לשאלה של כדורגל על מגרש סינטטי בשבת ,שאלתי בהרבה מקומות על עניין כדורגל בשבת שזה כרוך בכך שמישהו יכתוב את שמי על דף וכו' , ועוד לא קיבלתי כמעט תשובה ברורה וחדה , אז אשמח לתשובה: למדתי בהלכות שבת שמותר להשאיר אור דלוק בשירותים לפני שבת אף אם יבוא חילוני בשבת ויכבה את האור ,מכמה סיבות ואחת מהן היא שאין אני צריך לוותר על זכותי להשאיר את האור כדי שהחילוני לא יכבה אותו, גם בנושא שלי שהמאמן כותב את שמי על דף(ופרט שהוא יכול לרשום את שמי לפני שבת) או שאם אני מבקיע גול והשופט רושם את המספר שלי , האם נכון לומר שאני לא חייב מן הדין לוותר על זכותי להבקיע גול בגלל שהשופט החילוני בוחר לכתוב בגלל זה בשבת ?(כמו בהיתר להשאיר אור דלוק לפני שבת) ובפרט שיש אומרים שלגבי מחלל שבת מזיד ומומר אין איסור מסייע ביד עוברי עבירה אפילו לא מדרבנן.
אני רואה מקום להתיר אבל אני לא רב , אשמח לדעת מה חושב כבוד הרב?

תשובה:

שלום וברכה

יש הבדל בין המקרים שהצגת: כאשר אתה משאיר אור בשירותים אין קשר בין המעשה שלך לזה של החילוני, כאן אתם בעצם עובדים בשיתוף פעולה, אתה לא שחקן בודד.. אתה משחק בקבוצה שיש לה כללים ודרישות ואתה חלק מהן, ואחת מהדרישות היא רישום מוקדם, רישום של גולים וכו', כך שהחילוק בין הדוגמא שהבאת לענין זה הוא גדול מאוד, ואינני רואה דרך להתיר דבר כזה, ובודאי הוא רחוק עד מאוד מקדושת השבת וענינה.

בשורות טובות.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. ומה הדין אם מצידי שהשופט לא ירשום ? המשחק יכול להתרחש גם אם השופט לא ירשום, פשוט השופט רושם כדי שיוכלו להעלות לאינטרנט מי הבקיע את הגולים וכמה המשחק נגמר , האם אין אפשרות לומר שאני לא צריך לוותר על זכותי להבקיע גול רק בגלל שהשופט רושם מי שם את הגול כדי לזכור ומצידי שלא ירשום? וגם יש לצרף את האומרים שאין דין מסייע ביד עוברי עבירה במומר ומזיד

  2. אין לי מה להוסיף עוד על דברי בענין זה. בעיני אתם פועלים יחד כקבוצה, אבל שאל רב אחר אולי יעלו רעיונות וסברות נוספות. בכל מקרה כדאי לנצל את השבת הבצורה יותר רוחנית ויהודית, אני בטוח שזה יהיה לך קשה בשלב ראשון, אבל לאחר תקופה תרגיש מעין עולם הבא!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל