שאלה:
שלום לרבנים רציתי לדעת למה מרן בסימן שח סעיף יד כתב שכלי שמלאכת לאיסור מותר לטלטל למקומו והרי קימ"ל שגם גופו מותר? תודה רבה
תשובה:
שלום וברכה
השו"ע שם אינו בא ללמד את כללי כלי שמלאכתו לאסיור, אלא להסביר מדוע מותר להסיר את הנעל מהדפוס, ובזה כתב לחדש, שזה בכלל ההיתר של צורך מקומו, כיון שהוא זקוק למנעל המונח על הכלי שמלאכתו לאסיור ואין דרך להשתמש בו ללא טלטול הכלי שמלאכתו לאיסור, וזה אכן חידוש מעניין. זו לא הדוגמא הקלסית של צורך מקומו.
שבוע טוב.
תודה רבה אז באמת מה המקומו כאן שבזכותו מותר לטלטל?
הדפוס עצמו ראה משנה ברורה שם.
השאר תגובה