לתרומות לחץ כאן

תאמין שיהיה טוב – יהיה טוב

שאלה:

שמעתי הרצאות של רב אחד והוא רב מאוד מפורסם והוא אמר שצריך להאמין בה' שיתן ואז מקבלים ואם תאמר אולי לא מגיע לי אין כזה דבר כי ה' רחמן. והאמנתי שאני אזכה בלוטו ולא קיבלתי

תשובה:

אם הייתי מציע לך לקנות את כרטיס הלוטו לפני ההגרלה ב250000 ש"ח היית מוכרת? נראה לי שכן… אז לא האמנת… עצם הענין זו מחלוקת ידועה בהגדרה של חובת הבטחון, האם בטחון הוא להאמין שהכל לטובה, או להאמין שיהיה טוב הנגלה, החזון איש דוחה שיטה זו האחרונה בספרו אמונה ובטחון, אולם כל גדולי החסידות סברו שכך היא מצות הבטחון. ויתכן שהכל מודים שאמונה זו מועילה אבל נחלקו האם היא מצות הבטחון, או ענין בפני עצמו.

בהצלחה רבה

הצטרף לדיון

6 תגובות

  1. קודם כל אתה אומר דברים על בסיס מוטעה. למה? כי אני כן הייתי מוכרת כי אני שמעתי סיפור שהיה רב אחד מאוד גדול שמילא לוטו ואז הגיע קבצן וקנה מהרב את הכרטיס וכל תושבי העיירה התפללו ורצו שהרב יזכה והרב זכה עם הכרטיס של הקבצן מה שמראה שהרב זכה בלוטו בגלל גדולתו ולא בגלל המספרים..

  2. הייתי מוכרת כי אני מאמינה שזה לא תלוי במספרים שאתה שם אלא במזל של האדם עצמו. זה לא משנה איזה מספר יהיה לי כי אם אני אמורה לזכות אני אזכה גם עם מספר של מישהו אחר כמו הסיפור שכתבתי. אני מאמינה שאני אזכה ולא משנה עם איזה מספרים

  3. אם אני מאמינה שאני אמצא כסף ברחוב אני אמצא? האמנתי הרבה פעמים באמונה שלמה הייתי בטוחה שאני אלך ואמצא כסף ולא מצאתי והייתי ממש מאוכזבת. ה' הוא כל יכול אז למה הוא לא נתן לי???

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל