לתרומות לחץ כאן

ברכה על גלידה בגביע / טילון / קסטה

שאלה:

שלום כבוד הרב יש לי שאלה
1.מה מברכים על קסטה [גלידה שמונחת בין שתי ביסקוויטים]
2.מה מברכים על גלידה טילון
3.האם נוטלים ידיים על זה?
כי שמעתי שצריך ליטול ידיים על דבר שטיבולו במשקה יוצא שהגלידה כשנמסה סוג של נעשת מים עם הביסקוויט

תשובה:

שלום וברכה

לגבי טילון, הכרעת רוב הפוסקים שאם אוכלים את הגביע עם הגלידה יחד, אין לברך על הגביע, כי אף שיש לו טעם טוב לא היו אוכלים אותו ללא הגלידה וגם עכשיו הם נאכלים יחד. ראה קובץ מבית לוי ח"ד עמ' קמב בשם הגר"ש וואזנר, בצל החכמה ח"ג סי' קיד, אשרי האיש פרק לו ס"ק ה בשם הגרי"ש אלישיב, אור לציון ח"ב פי"ד ס"ק כ, חוט שני ברכות עמ' רו.

לגבי קסטה הכריע באדרות משה ח"ד סי' מג, שכיון שיש הנאה יותר משמעותית מהביסקויטים, יש לעשות שתי ברכות, ותחילה יפריד מעט ביסקויט ויברך עליו, ואחר כך שהכל על הגלידה, וכן דעת הגרח"פ שינברג. ויש שכתבו לברך רק בורא מזונות, ראה שו"ת יביע אומר ח"ז סי' לג ואור לציון הנ"ל.

לא נהגו ליטול ידים, הרי בכלל רבים סמכו שגלידה אינה משקה כיון שהיא קפואה, ויש לסמוך על דבריהם לענין נטילת ידים לדבר שטיבולו במשקה שבלאו הכי הקלו בו רבים.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. אדם שבירך מזונות על אורז וכיוון על כל המזונות ואחר כך הוא לוקח קצפת שמרוחה על עוגת מזונות ,אני מבין שהוא לא יצטרך לברך עליה כי זה חלק מעוגת מזונות ואם אני צודק אז בקסטה גם אם הוא יפריד חתיכת ביסקוויט אבל איך הוא יכול לברך שהכל על הגלידה כל זמן שהיא חלק מהקסטה וייתכן שנפטרה כבר, ולכאורה הוא יצטרך לחפש שהכל נפרד כמו סוכר למשל? תודה חג שמח!!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל