לתרומות לחץ כאן

תפילה בהנץ החמה באופן מדוייק

שאלה:

שלום לכם

א. האם מותר להתחיל תפילת י"ח 2-3 לפני הנץ? האם זה לכתחילה?

ב. האם כשמגיעים לסוף ברכת גאל ישראל רואים שהרבה מהציבור לא מספיק להתחיל התפילה יחד עם החזן, מותר להמתין חצי דקה אחרי המילים "קדוש ישראל" כדי שכולנו נהיה יחד (אע"פ שיש שישה מתפללים גם בלי להמתין את החצי דקה הזאת, פשוט השאלה מצד מעשה טוב לחכות לכולם או לכל הפחות לרוב המתפללים), האם זה לא בעיה מצד להסמיך גאולה לתפילה.

תודה

תשובה:

שלום וברכה

לכתחילה אין להתחיל תפילת שמונה עשרה לפני נץ, ואשרי מי שמצליח לכוין לזמן הנץ ממש, הגמרא מספרת על אחד האמוראים שהצליח פעם אחת להתפלל בנץ ולא פסקה ממנו השמחה כל אותו היום [בזמנם לא היו שעונים והיה קשה מאוד לכוין להתחיל להתפלל בזמן שיאפשר תפילת שמונה עשרה בנץ, קשה היום להבין מציאות זו שאדם קם בלילה וכלל אינו יודע אם הוא שעה לפני הנץ או שלוש שעות…]. אמנם החזון איש לא היה נוח לו שכל הברכות קריאת שמע מתפספסות על ידי הסתכלות בשעון וכו', ולא היה מקפיד על דקה אחת לפה או לשם, אבל המנהג כן להקפיד בכך, ויש חזנים מומחים שיודעים לכוין את הדברים.

מותר להשתהות מעט כמו שהצעתם. והחכם עיניו בראשו להתפלל את כל הברכות בניחותא ולהגיע בזמן לנץ. וכדבריכם אין להשתהות אחרי גאל ישראל אלא בסיום קריאת שמע.

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל