לתרומות לחץ כאן

דרכי הקב"ה

שאלה:

אני וויתרתי על עבודה ממש שווה בגלל שזה היה כלול בלעבור על איסור ייחוד וה' לא נתן לי משהו אחר במקום. זה מראה שלה' לא היה אכפת מזה שוויתרתי אז אולי אני אחזור לשם. יש לי אפשרות לחזור

תשובה:

שלום רב,

אני לא יודע מדוע את כל הזמן מדברת וחושבת בצורה זו. לפני הכל אנו צריכים לדעת עלינו לעשות את המוטל עלינו, בין אם נראה את השכר כאן מזומן ומיד ובין אם לאו. הידיעה שכל מה שה' עושה הוא לטובה צריכה להיות נר לרגלינו ולא כל הזמן לחשב אם עשיתי מאמץ כאן, הקב"ה חייב לשלם לך במזומן ומיד במקום אחר מקביל.

מעבר לכך, משה רבינו כבר שאל את הקב"ה מדוע יש צדיק ורע לו רשע וטוב לו, – הודיעני נא את דרכיך? ולא נענה. כלומר, משה רבינו לא קיבל תשובה על חישוביו של הקב"ה במערכת השכר והעונש. כך שאת רוצה לקבל תשובה ברורה?

מלבד זאת כתוב בגמרא שמותר לאדם לתת צדקה "בשביל שיחיה בנו". כלומר, מותר לאדם להתאמת בדיוק כפי את עשית ולבקש עבור זה. אבל זה לא אומר, שהתשובה חייבת להינתן ע"י הקב"ה, ועוד מיידית ובאופן בולט.

יש גם אפשרות לקבל שכר בעולם הבא…

הרבה הצלחה

הצטרף לדיון

6 תגובות

  1. את באמת חושבת שזה אותו הדבר?? האם עדיין לא הבנת שאנו עבדי ה' וצריכים לעשות את המוטל עלינו גם ללא כל תמורה? ואם יש איסור לעבוד במקום עבודה זה אז אסור לעבוד שם?!

  2. כתוב בתורה שאדון צריך לתת לעבד יותר ממה שהוא נותן לעצמו….
    וחוצמזה שזה ממש קשה לקוות ולצפות למשהו ולא לקבל כגודל הציפיות כך גודל האכזבות אז אני צריכה להתפלל ולחשוב שעל מה שאני מתפללת לא יענה ואני רק עושה את חובתי בזה שאני מתפללת?

  3. את בהחלט יכולה להתפלל על מה שנראה לך שהוא טוב עבורך. ואכן הקב"ה יודע מה טוב עבורך ולכן גם אנו מברכים על הרעה כשם שאנו מברכים על הטובה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל