לתרומות לחץ כאן

עובר לפני המתפלל / כוונה בתפילה

שאלה:

צהריים טובים כבוד הרב
א' – אם יש בגד שאני לא הייתי מסתובב איתו ברחוב כי הוא מקומט מדי לטעמי, או מלוכלך יותר מדי וכו', אך בבית זה בסדר מבחינתי להסתובב איתו, האם מותר בבית להסתובב עם בגד זה?
ב' – האם יש מצב כזה לעשות פסיעה לאחור בסוף 18, גם אם זה שב-ד' אמות שמאחורי עדיין מתפלל?
והאם צריך לחכות לפני הפסיעות הללו עד שהוא פוסע את הפסיעות, או עד אחרי עלינו לשבח שלו?

ג' – בברכת אשר יצר וברכת השחר, ובברכות על המזון, האם אני צריך לכוון כפי שמופיע בחלק מהסידורים, עמוד עם הסבר כוונות בטבלה, בהתאם לשמות עם הניקוד השונה?

תודה רבה כבוד הרב, שבוע טוב

תשובה:

שלום וברכה

  1. אין בעיה ללבוש בגד כזה.
  2. אין לפסוע לאחור כאשר יש בד' אמותיך אדם שמתפלל מאחור, ואפילו אם רק בפסיעה השלישית תבוא בגבולו הדבר אסור. אין צורך להמתין עד שיפסע אלא רק עד שיסיים תפילתו. כלומר, אם כבר אמר יהיו לרצון אלא שהוא ממתין לאדם אחר שבד' אמותיו, מותר כבר לפסוע. אין צורך להמתין לעלינו לשבח, הנושא הוא תפילת שמונה עשרה. ראה שו"ע סי' קב סעי' ה ומשנה ברורה שם.
  3. אני מניח שכוונתך לכוונות האר"י שאינך מבין בהם בלאו הכי כלום, אין כל צורך לכוין זאת, אלא רק לכוונה הפשוטה של אדון הכל היה הווה ויהיה או בשם אלוקים תקיף ובעל יכולת וכו'. בפוסקים הובא על אחד מגדולי הראשונים, הר"ש מקינון, שאף שהיה בקי גדול בחכמת הקבלה היה מתפלל בכוונה פשוטה כתינוק בן יומו, והלואי ונזכה גם אנו להתפלל כמוהו…

ברכה והצלחה.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. ומה הדין אם זה שמאחורי עדיין באמצע 18, ואנו כבר בתפילה הגענו לעלינו לשבח, כמה זמן עלי להמתין? (בכל זאת צריך ללכת הבית…)

  2. בשעת הדחק ממש אפשר לפסוע לצד, כמבואר במשנה ברורה שם מחלוקת המגן אברהם והאליה רבה בענין זה הכרעתו, אבל אם לא ממהרים באופן מיוחד ואפשר להמתין 2 דק', למה לא…

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל