לתרומות לחץ כאן

ניתן לוותר על שמירת נידה לטובת שלום בית?

שאלה:

בעלי חילוני ושמירה על הנידה לא מקובלת עליו.
אנחנו עם 4 ילדים ובקושי יש לנו זמן אינטימי במהלך שבועיים המותרים ליחסים.
לכן שואלת אם ניתן לוותר על שמירת נידה לטובת שלום בית?

תשובה:

שלום רב,

ודאי שאסור. נדה זה איסור דאורייתא! אז כיצד ניתן להתיר ולוותר על זה לצורך שלום בית?!

אבל ליבי איתך, הסיטואציה שאת מציגה כאן הוא אכן קשה. כלומר, שמירת הנדה במקרה שלכם כנראה אינו פשוט וכשבעל אינו תומך ואפילו מושך לכיוון הנגדי זה באמת קשה ביותר. אולם דעי שהשכר המגיע לאדם המקפיד על שמירת מצוות בתנאים קשים, הוא הרבה יותר גדול מסתם שמירת מצוות בתנאים נוחים.

אבל תרשי לי להגדיר את השאלה באופן מעט שונה. מהשורות שאת כותבת ניכר שעומס החיים והעבודה מקשים על החיים הזוגיים שלכם, ולא מותרים לכם הרבה זמן לבד ביחד. אבל אילו העומס היה יורד, העובדה היתה נוחה יותר מן הסתם היה לכם מספיק זמנים נוחים גם בזמנים ממותרים. אם כן, השאלה היא האם להוריד בלחץ היום-יום ע"י הפחתה בעבודה וכד', ובכך לשמור על נדה, או שמא לא להפחית בעומס ולוותר על נדה? כאשר אנו מציגים את השאלה כך, אני בטוח שאת מבינה את התשובה לבד.

בעצם העניין, אני לא בטוח שצריכים להפחית משמעותית את העובדה וכו', אלא שני עם עצמך, עם בעלך, ותנטרלי את הזמנים שאין ברירה (אם מצד העבודה או מצד איסור תורה) ונסו לראות כיצד לשפר את הזוגיות שלכם, אני בטוח שבמחשבה משותפת תוכלו למצוא זמן ואפשרויות לשפר את הזוגיות.

הרבה הצלחה ורוב נחת מהילדים!

 

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. *אולי אפשר להציע…
    – יש אפשרות לקחת אמצעי מניעה שמונעים את הזמן של הנידה….
    – כמובן הריון…

    בגלל הסיבה השניה הרבה משפחות חרידיות כמעט לא נפגשים עם עניין הנידה לטווחים ארוכים, ולפעמים גם מטעמי הסיבה הראשונה. בגלל שמדובר על שלום בית וגדול השלום תשקלי את המצב לפי העניין אם כבר קיימתם מצוות פרו ורבו… אולי בחלק מהזמן תוכלי להשתמש בפתרון הראשון.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל