לתרומות לחץ כאן

החזרתי לחנות קרם אחר שהשתמשתי בו

שאלה:

קניתי קרם הישתמשתי בו והחזרתי אותו לחנות מה אני צריכה לעשות?

תשובה:

שלום רב,

אכן אסור להחזיר לחנות מוצר משומש, אך במקרה שהמוצר כבר הוחזר, אם ניתן לשוב לחנות ולזהות את המוצר ולקנותו שנית, צריך לעשות זאת.

במקרה שעבר זמן ולא ניתן להחזיר את הנעשה, התשובה מתחלקת לשני אופנים: א' אם לא ניתן למכור את הקרם לאחרים, והמוכר הפסיד מכך, חייבים לשלם למוכר את הנזק. ב' במקרה שלא מזהים שהשתמשו בקרם ויש הסתברות שאחרים קנו את הקרם, אין חובת תשלומים למוכר, ואף לא צריך להודיע על כך.

מועדים לשמחה

נפתלי בן חיים

מקורות:

הגמרא אומרת שמקילים על המזיק שאין שמין את הנזק בפני עצמו, אלא משערים אגב כל הבית כמה היה נמכר הבית קודם הנזק וכמה אחר הנזק. וכתב החזו"א (ב"ק סימן ו ס"ק ג) שכל דברי הגמרא ששמין את פחת שווי הבית דוקא בבית שעומד להימכר, אבל בית שאינו עומד להימכר עומד הוא לתיקון, וחייב המזיק לשלם תיקון. ולכן אם קלקל כותל בבית חברו ואם נשום את הבית לא הופחת דמיו כלל, לא נפטר המזיק, אלא משלם את הוצאות התיקון.

ולכן אם הזיק דבר העומד למכירה שמים כמה מפסיד המוכר במכירה, ואם לא עומד למכירה שמים את הפסד הנזק. ולכן אם המוכר יצליח למכור את הקרם המשומש, נחשב שלא הוזק כלל ואין צריך לשלם על כך [למרות שהיה אסור להחזיר לו את הקרם המשומש]. אבל אם לא יצליח למכור את הקרם המשומש, חייבים לשלם את כל הפסד הנזק.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. שלום רב, כלפי הקונה אינו נחשב נזק, מאחר שבשעה שהוזק לא היה שלו. אלא שאצל הקונה אנו דנים שקנה דבר פגום, ובמקרה שלא ניכר הפגם דינו כפגם שלא מבטלים את המקח בעבורו, ואינו מקח טעות. ואם אכן רואים שהקרם משומש ופגום נחשב למום במקח, וזכותו לדרוש ביטול מקח. מועדים לשמחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל