לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

מכנסיים של דייר שניזוקו מאקונומיקה במהלך ניקיון פסח בבניין משותף

שאלה:

שלום,

לקראת פסח, ביצעו בכניסה לבניין שלנו ניקיון יסודי, ואף תלו הודעה מוקדמת על כך לידיעת הדיירים. הבוקר, בשעת מעשה, התברר שהניקיון עצמו בוצע תוך שימוש באקונומיקה (ועל זה לא היתה הודעה/אזהרה בהודעה שפרסם ועד הבית לגבי עצם ביצוע הניקיון).

בן קטן שלי, בן 4, כאשר הוא עולה איתי במעלית מקומת קרקע לקומה שלנו, רגיל להתיישב על המדרגה הראשונה בגרם מדרגות שמול דלת המעלית. גם הבוקר היה כך, ולאחר שהוא קם, התברר לנו שגם על המדרגה הראשונה שמול המעלית היתה אקונומיקה, שהגיעה לשם כנראה מהניקיון הכללי של קומת הכניסה לבניין, וזוג המכנסיים שלו "הלך", היות שהצבע בחלק האחורי של המכנסיים נאכל ע"י האקונומיקה.

האם אני יכול לבקש תשלום מהמנקה, או מוועד הבית, על הנזק שנגרם לנו, היות שכאמור לא הזהירו שתהיה אקונומיקה, וכן היות שלמיטב הבנתי, בכל מקרה זה לא היה אמור להגיע גם לפני השטח של המדרגות?

תודה,

תשובה:

שלום רב,

אני מתנצל על האיחור במתן התשובה,

מן הדין הוא פטור גם אם היה שופך אקונומיקה ללא שום התראה ואפילו לתוך בית של אדם אחר, כל עוד שלא שפך על הבגדים ישירות. במקרה זה שהייתה הודעה שהולכים לנקות לפסח, היה ניתן להבין שאולי ישתמשו עם אקונומיקה, ושהחומר יכול להגיע לכל מקום והיה צורך לשמור על הילדים, כך שאף מבחינת יושר אין מקום לחייב.

מקורות:

דבר שהזיק לאחר שהונח, דינו כבור ופטור על כלים. עיין שו"ע חו"מ סוף סי' תיא.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל